0

 

خدا و انسان در قرآن


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

کتاب حاضر مبتنی بر دوره ای از سخنرانیها است که نویسنده ژاپنی الاصل آن در بهار سال ۱۹۶۲ به درخواست دکتر ویلفرد کنتول اسمیث که در آن هنگام ریاست دانشگاه مکگیل را در شهر مونتریال کانادا بعهده داشت، در این دانشگاه ایراد کرده بود.
پروفسور توشی هیکو ایزوتسو استاد فلسفه دانشگاه مک گیل کانادا و استاد ممتاز دانشگاه کیو ژاپن در سال ۱۹۱۴ در توکیو بدنیا آمده است.
او نخست به تدریس متون فلسفی یونانی و لاتین پرداخت مدتی نیز به تدریس مباحث علم زبان شناسی و معنی شناسی مشغول شد و از این راه به زبان عربی کشیده شد و برای نخستین بار قرآن کریم را از عربی به ژاپنی ترجمه کرد.ممارست در فلسفه و تسلط به عربی او را با آثار غزالی و کلام اشعری و همچنین آثار ابن سینا آشنا ساخت و در مؤسسه مطالعات اسلامی دانشگاه مک گیل “نجات” ابن سینا و “الاقتصاد فی الاعتقاد” غزالی را تدریس می کرد.

در سال ۱۳۴۴ که دکتر مهدی محقق به تدریس کلام شیعه و فلسفه اسلامی ایرانی در آن مؤسسه پرداخت ایزوتسو باتفکر فلسفی شیعی و حکمای ایرانی آشنا و علاقمند گشت و با همکاری دکتر محقق “سلسله دانش ایرانی” را بنیاد نهاد.

فصول کتاب عبارتند از: معنی شناسی و قرآن؛ اصطلاحات کلیدی قرآن در تاریخ؛ ساخت اساسی جهانبینی قرآنی؛ الله؛ رابطه وجودشناختی میان خدا و انسان؛ رابطه تبلیغی یا ارتباطی میان خدا و انسان؛ جاهلیت و اسلام؛ رابطه اخلاقی میان انسان و خدا

توضیحات تکمیلی

نویسنده

توشی هیکو ایزوتسو

مترجم

احمد آرام

تعداد صفحات

344

حجم (مگ)

5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟