0

 

دایره المعارف تطبیقی علوم اجتماعی – جلد دوم


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

دومین جلد از مجموعه سه جلدی “دایره‌المعارف تطبیقی علوم اجتماعی “شامل واژه‌ها، اصطلاحات، تعریف مفاهیم، نظریات و مکاتب علوم اجتماعی، معرفی اندیشمندان و منابع و ماخذ است .مطالب این مجلد از حرف “آ “آغاز و با حرف “ی “پایان می‌پذیرد .این مطالب ذیل قریب به ۲۰۰۰مدخل تدوین شده است .
درباره هر مدخل، این اطلاعات فراهم آمده است :معادل یا معادل‌های انگلیسی، اختصارات، شرح مختصری از واژه و ارجاعات .در ابتدای کتاب مراحل تدوین و اهداف نگارش، همچنین نحوه استفاده از کتاب و ویژگی‌های آن بیان شده است .در پایان نیز دو نمایه الفبایی “فارسی “و “انگلیسی “اسامی پژوهش‌گران و مترجمان همکار، فهرست منابع فارسی و غیرفارسی درج شده است .
در بخشی از کتاب آمده است” :دایره‌المعارف تطبیقی با استناد به شیوه‌های مطالعه و بررسی تطبیقی می‌کوشد تطبیق را در سرفصل‌های زیر به انجام رساند :تطبیق در برابر نهاده‌های فارسی، تطبیق در واژه‌ها و برابر نهادهای خارجی، تطبیق در تعاریف و واژه‌های تعریف پذیر و قابل تعریف، و تطبیق در تحقیق، تالیف و نوشته‌ها براساس منابع “

دایره المعارف تطبیقی با استناد به شیوه های مطالعه و بررسی تطبیق می کوشد تطبیق را در سرفصلهای زیر به انجام رساند: الف- تطبیق در برابرنهاده های فارسی ب- تطبیق در واژه ها و برابرنهاده های خارجی پ- تطبیق در تعاریف و و اژه های تعریف پذیر و قابل تعریف ت- تطبیق در تحقیق تالیف و نوشته ها بر اساس منابع. یک تعریف در تمامیت خود نه علمی است و نه غیر علمی، اما تطبیق در تعاریف به شناخت علمی و یا حداقل به گرایش علمی منجر میشود. تدقیق در این امر، نیازمند پرهیز از شتاب زدگی است….

توضیحات تکمیلی

نویسنده

علیرضا شایان مهر

تعداد صفحات

860

حجم (مگ)

12.7

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مؤلف: علیرضا شایان‌مهر
ناشر: کیهان
ویراستار: فاطمه معتمدی
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 300.3
سال چاپ: 1379
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 3300 نسخه
تعداد صفحات: 860
قطع و نوع جلد: وزیری (گالینگور)
شابک 10 رقمی: 9644581296
شابک 13 رقمی: 9789644581298

دیدگاهی دارید؟