0

 

دایره المعارف تطبیقی علوم اجتماعی – جلد اول


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

دائره‌المعارف تطبیقی علوم اجتماعی: جنگ و انقلاب (جلد ۱)

نگارنده معتقد است که راه صحیح در برخورد با چندگانگی نظریه ها و روش ها، نه این است که یکی را بپذیریم و بقیه را نفی کنیم و نه این است که همه را با هم بپذیریم. تعاریف حقیقی و عینی تعاریفی اند که از مکالمه تئوریها بر می آیند.

شرط رسیدن به چنین مکالمه ای تطبیق و شرط تطبیق ارائه سویه های متفاوتی اند که می بایست مطابقت یبند. تا زمانی که تئوریهای مختلف با فاصلهاز یکدیگر به طرح مسائل می پردازند، هر کوششی برای بیان واقعیت جز این نیست که خود این گرایش ها را در بستری مناسب کنار هم ارائه کنیم.

هم از این روست که بر آن شده ایم تا دایره المعارف تطبیقی علوم اجتماعی را تاحد توان خویش گردآوری و عرضه کنیم. امروزه هیچ علمی بطور مطلق از بقیه علوم جدا نیست. علم پیوستاری است چرخه ای که در آن طیف های گوناگون هر علمی را در میان علوم مرتبط به آن قرار داده است و اکنون علوم اجتماعی به لحاظ فراگیر بودن گستره مسائل، آبشخورهای تفکر و قلمروهای عملکردی با حوزه های دیگری از علوم انسانی نظیر فلسفه، اقتصاد، سیاست، روانشناسی، آموزش، مدیریت، هنر و ادبیات، و تاریخ وارد مکالمه شده هم از این طریق بر وسعت خود افزوده و هم به کمبودهای این علوم کمک کرده است. ما نیز از این هم آوایی پیروی کرده ایم و در این مجموعه تاحدّ امکان به این حوزه ها توجه شده است…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

علیرضا شایان مهر

تعداد صفحات

769

حجم (مگ)

10.7

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مؤلف: علیرضا شایان‌مهر
ناشر: کیهان
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 300.3
سال چاپ: 1377
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 3000 نسخه
تعداد صفحات: 766
قطع و نوع جلد: وزیری (گالینگور)
شابک 10 رقمی: 9644580877
شابک 13 رقمی: 9789644580871

دیدگاهی دارید؟