0

 

درباره احمد بن بلا


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره احمد بن بلا

خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره احمد بن بلا فرمانده جهاد آزادی بخش مردم الجزائر

احمد بن بلا، قهرمان جهاد آزادی ‏بخش مردم الجزایر و فرمانده نیروهای مسلح ضد استعمار از شخصیت ‏های برجسته تاریخ معاصر است که پس از ۸۰ سال مبارزه و جهاد و تبعید و زندان، در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ درگذشت. وی مجاهدی مسلمان و انقلابی بزرگ تاریخ معاصر بود و اگرچه ظاهراً به اشتراکیت یا سوسیالیسم علمی علاقمند بود، اما آن را در چارچوب تعالیم اسلامی قبول داشت. او مدافع سرسخت انقلاب اسلامی ایران بود و آن را مایه امید و عامل بیداری ملل مظلوم جهان می‏ دانست.
با توجه به رابطه دیرینه استاد خسروشاهی با «سازمان آزادی‏ بخش ملی الجزایر» و سابقه آشنایی با احمد بن بلا، استاد گوشه ‏ای از خاطرات خود درباره زندگی و مبارزه با عقاید و اندیشه ‏های او را در سه شماره از روزنامه «اطلاعات» منتشر کرد که مورد توجه اهالی تاریخ معاصر و علاقمندان به شناخت زندگی و مبارزه با شخصیت‏ های اسلامی قرار گرفت.
استادخسروشاهی در این کتاب علاوه بر آن مطالب، بخش‏ هایی از مصاحبه‏ های احمد بن بلا درباره ایران، انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) را ضمیمه این کتاب نمود تا مخاطبان شناخت جامع ‏تری از زندگی و اندیشه‏ های این رهبر برجسته جهادی مردم الجزایر داشته باشند.

این کتاب از مطالب زیر تشکیل می‏ شود: احمدبن بلا؛ مجاهدی بزرگ، مقدمه استاد خسروشاهی، آشنایی با جهادگران الجزایر، گزارش نخستین دیدار در پاریس، گزارش دومین دیدار در سوئیس، سید جمال ‏الدین و بن بلا، گفتگویی درباره مسأله شیعه و سنی و فلسطین، گزارش حضور بن بلا در ایران، گزارش سومین و آخرین دیدار، توصیه ‏ها: یک مصاحبه، امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران، تغییر در اندیشه، ضرورت مبارزه با امپریالیسم و صهیونیسم و مشکلاتی که ایران با آن ها روبرو است.

در پایان هم عکس‏ هایی از احمد بن بلا در مکان ‏ها و زمان ‏های مختلف و اسنادی در این خصوص آمده است که بر غنای اسنادی کتاب می ‏افزاید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

هادی خسرو شاهی

تعداد صفحات

137

حجم (مگ)

2.7

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟