0

 

درباره نقش زن در اجتماع


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

پیش گفتار

شصت شصت سال از انقلاب اکتبر میگذرد شصت سال است که مردم اتحاد جماهیر شوروی اجتماعی نو برپایه ی اصول علمی میسازند سال است که پایههای امپریالیسم به لرزه درآمده است و در نقاط بسیاری از دنیا این پایه ها فروریخته است.

زندگی نو زندگی برپایه ی سوسیالیسم با انقلاب کبیر اکتبر در کشور پهناور شوراها آغاز شد و امروز در پرتو آن و با یاری آن تعداد بسیار زیادی از کشورها آنرا سرمشق خود قرار داده و به این اردوگاه پیوسته اند. دنیای سوسیالیسم رو به گسترش است و بسیار نیرومند. انقلاب کبیر اکتبر پایه های اساسی آزادی خلقها را بنا نهاده است و اکنون صدها میلیون نفر از مردم دنیا با پیروی از تعلیمات لنین، رهبر این انقلاب با کار و کوشش خود با موفقیتهای روزافزون خود امید به زندگی شکوفان امید به صلح و نابودی جنگ ، امید به پیشرفت را در سراسر دنیا به وجود آورده اند.

استثمار شدگان امروزی هر اندازه هم که شرایط زندگیشان سخت باشد میدانند که آزاد خواهند شد و از نبرد در این راه از هیچ فداکاری و گذشتی دریغ ندارند انقلاب اکتبر چراغ راهنمای نبرد مظلومین

جهان است. «زن» این مظلومترین مظلومها بیش از دیگران مزه ی آزادی را در اتحاد جماهیر شوروی و پس از آن در کشورهای آزاد دیگر چشیده است. در اکتبر سال ۱۹۷۷ شصت سال از انقلاب بزرگ پرولتاریائی میگذرد. در اجتماع نوی که در پرتو این انقلاب به وجود آمده است باید دید که زن چه مقامی دارد و زندگی او چگونه است؟ چه موفقیتهائی به دست

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ولادیمیر لنین

مترجم

مریم فیروز

تعداد صفحات

51

حجم (مگ)

6.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 7290744
سرشناسه لنین‌، ولادیمیر ایلیچ‌، – م.
Lenin, Vladimir Ilich
عنوان و نام پدیدآور درباره نقش زن در اجتماع/ و. ای‌. ا. لنین ؛ مترجم مریم فیروزفرمانفرمائیان ؛ گردآورنده، مصحح و ویراستار علی جلیلی.
مشخصات نشر تهران: روزآمد، 1399.
مشخصات ظاهری 94 ص.؛ 14/5 21/5 س‌م.
وضعیت فهرست نویسی فیپا
یادداشت عنوان اصلی: .
موضوع زنان — جنبه‌های جامعه‌شناختی
موضوع Women — Sociological aspects
موضوع زنان — روسیه شوروی — وضع اجتماعی
موضوع Women — Soviet Union — Social conditions
شناسه افزوده فیروز، مریم‌، -.، مترجم
شناسه افزوده جلیلی، علی، -، ویراستار
رده بندی کنگره HQ1216
رده بندی دیویی 305/4

دیدگاهی دارید؟