0

 

در ستایش ۱۰۰۱ حسن


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

در ستایش هزار و یک حسن: مجموعه اشعاری در تعظیم به سالکان وادی توحید، بالاخص در تکریم مقام والای حضرت نجم‌الدین‌حسن حسن‌زاده‌طبری‌آملی (حفظه‌الله)

دفتر اشعار در ستایش ۱۰۰۱ حسن اثر منصور متین، برای تکریم و ابراز ارادت به مقام والای سالکان توحیدی- بالاخص حکیم الهی و عارف صمدانی، حسن حسن‌زاده آملی- منتشر گردیده است.

شخصیت نامور این بزرگوار عرصه عرفان و فلسفه الهی نیازی به معرفی و تمجید نداشت. اما از آن‌جا که خود ایشان در زمان حیات گرانقدرش بیش از پیش کنج عزلت و دوری از هیاهوی دنیوی را ترجیح می‌داد، این احتمال بود و هست که نسل‌های جوان‌تر به تدریج از اهمیت شخصیت و آثار ایشان، که رهنمون به ساحت الهی وجود انسان و جایگاه حقیقی او است، غافل بمانند.

سرودن این مجموعه اشعار توسط آقای منصور متین (پژوهشگر و نویسنده و مترجم)، در اواخر حیات حضرت علامه و با الهام از غزل «علم الاسما» بوده است که حضرت علامه آن را در اواخر دهه ۴۰ شمسی سروده‌اند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

منصور متین

تعداد صفحات

71

حجم (مگ)

8.2

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 4795483
سرشناسه متین، منصور،
عنوان و نام پدیدآور در ستایش 1001 حسن : مجموعه اشعاری در تعظیم به سالکان وادی توحید، بالاخص در تکریم مقام والای حضرت نجم‌الدین حسن حسن‌زاده طبری آملی (حفظه الله)/ سروده منصور متین.
مشخصات نشر تهران: میان‌رشته‌ای، 1396.
مشخصات ظاهری 72 ص.: مصور(بخشی رنگی).؛ 14/5 21/5 س‌م.
وضعیت فهرست نویسی فیپا
موضوع شعر فارسی– قرن 14
موضوع Persian poetry — 20th century
رده بندی کنگره PIR8361 /ت9د4 1396
رده بندی دیویی 8فا1/62

دیدگاهی دارید؟