0

 

در ویتنام در ایران


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

پیشگفتار

نظارت پلیسی بر مجموع جمعیت همیشه جزء اساسی هرگونه سلطه استعماری بوده است. هر قدر این سلطه استعماری با مقاومت مصمم و گسترده توده ها بیشتر برخورد پیدا می کند زندانهای عادی و زندانهای با اعمال شاقه بیشتر شده شکنجه ها وند رفتاریها بی رحمانه تر می گردد . استعمار نوین آمریکاد ر این مورد از استعمار فرانسه بسیار یا فراتر گذاشته و نیکسون – تیو از آیزنهاور – دیم یا کندی خود را بی رحمترنشان داده اند نیکسون درسال ١٩۶٩ دستور داد که مناطق وسیع روستایی و کوهستانی آزاد شد از نوتصرف شوند. او برای گسیل میلیونهادهقان به شهرها و سرزمینهای اشغال شده دستور بمباران منظم و بی وقفه این مناطق را داد

نیکسون – تیو برای مهار جمعیتی که بزور گرد آورده اند و بمنظور تسریع در استخدا مزدوران جنگی رژیم ترور و وحشت را حاکم گردانده اند . مقصود این است که با تصفیه مبارزان و افراد مشکوک با توقیف همه مخالفان واقعی و احتمالی هرگونه فعالیت میهن پرستانه را فلج کنند. مردم را وحشت زده سازند و آنها را مجبوربه قبول، رژیمی نمایند که واشنگتن بآنها تحمیل کند . بیشتر مقصود آنست که حتی انقلابیان را نا گزیر کنند آرمان خود را نفی و بخدمت آمریکاد رآیند برای مقاصد فوق یک دستگاه فشار و اختناق مرکب از شبکه بزرگی از زندانهای عادی وزندانهای ویژه با اعمال شاقه و بازداشتگاههای مجهزبیک نظام شکنجه بدنی و بوجود آمده که با مراقبت متخصصین یا نکى کمک مالى و تکنیکی فراوان آمریکا مدن روحی مورد شده است .

تجربه استعمار فرانسه و بویژه انگلیس با کمک روبرت تویسون (۱) استفاده قرار گرفته و توسط اب و ایر آمریکائی متخصص این امور” بهبود ” یافته است وسعت عمل این دستگاه سرکوب کننده و اختنان چقدراست؟ چگونه عمل میکند ؟ چه تعداد زندانی سیاسی وجود دارد؟ پس از امضاء قرارداد پاریس چه وضعی بوجود آمده است ؟ مسئولیتهای واشنگتن در این زمینه که امهایند ؟ کوشش کتاب حاضر براین است که با تکیه برشوا هد بیشمار تمامی این سئوالات را که برای میلیونها انسه مضطرب درجهان مطرح است پاسخ گوید. ناظران آنچه را که دیده باشنیداند و قربانیان رنجهائی را که متحمل شده اند بازگو میکنند. شجاعت و رنجهای آنان – مشاور عالی نیکسون . وی بهمین سبب باین مقام ارتقاء یافته است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

تعداد صفحات

34

حجم (مگ)

8.3

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

تاریخ انتشار1357
موضوع پهلوي دوم
کلیدواژه هاسيد محمدتقي علوي

دیدگاهی دارید؟