0

 

دستور خط فارسی – سال ۱۴۰۱


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

تهیه و تدوین: فرهنگستان زبان و ادب فارسی

دستور خطّ فارسی، ویراست ۱۴۰۱

هم‌زمان با سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نسخهٔ الکترونیک ویراست جدید «دستور خطّ فارسی» (۱۴۰۱) را منتشر کرد که اکنون برای همگان در دسترس است.

از متن کتاب:
خط چهره مکتوب زبان است و همانگونه که زبان از مجموعه اصول و قواعدی به نام دستور زبان پیروی میکند، خط نیز باید پیرو اصول و ضوابطی باشد که ما مجموع آن اصول و ضوابط را «دستور خط» نامیده ایم. خط فارسی، به موجب اصل پانزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خط رسمی کشور ماست و کلیه اسناد رسمی و مکاتبات و کتابهای درسی باید به این خط نوشته شود و طبعاً چنین خطی باید قواعد و ضوابطی معلوم و مدوّن داشته باشد تا همگان با رعایت آنها هویت خط را تثبیت کنند و محفوظ دارند.

تدوین مجموعه قواعد و ضوابط خط فارسی مخصوصاً در سالهای اخیر که استفاده از رایانه در عرصه خط و زبان روزافزون شده و حروف نگاری و صفحه آرایی و ویرایش و نمونه خوانی و تهیه نمایه و کارهای بسیار دیگری در حوزه نگارش و چاپ بر عهده رایانه قرار گرفته و در نتیجه دایره شاغلان به امر چاپ و تکثیر از حلقه متخصصان سنتی این فن بسی فراتر رفته و گسترده تر شده ضرورت و اهمیت بیشتری پیدا کرده است؛ چنان که نگرانی از خطر بروز تشتت و اعمال سلیقه های مختلف و متضاد نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

تعداد صفحات

89

حجم (مگ)

0.6

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟