0

 

دشمنت را بشناس


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

دشمنت را بشناس: خاطرات جاسوس سیا در ایران

بخشی از مقدمه کتاب:
ترجمه ای که پیش رو دارید مجموعه خاطرات شرلی، یکی از مشاوران و جاسوسان کهنه کار سیاست که مدت بسیاری را در پوشش دیپلماتیک و به عنوان کنسول در ترکیه به سر برده است. وی که عمده فعالیتش را بر عوارض اجتماعی بعد از جنگ متمرکز کرده و بر روی نیروهای سرخورده از جنگ و انقلاب کار کرده است، تصمیم می گیرد تا خود نیز از نزدیک ایران اسلامی را لمس کند.

او با استخدام راننده ای که کتاب با نام حسین از او یاد می کند، نقشه اش را عملی می سازد و با پنهان شدن در محفظه تعبیه شده در کابین تریلر به صورت قاچاق از مرز میگذرد و از طریق مرز بازرگان تا تهران طی طریق کرده و مجدداً به ترکیه بر میگردد. او که اصالتاً یهودی تبار است تاریخ ایران را به خوبی می شناسد و از آنجا که دوره های متعدد آموزش زبان فارسی را گذرانده، توانسته به آسانی با منابع فارسی زبان نیز ارتباط برقرار کند و علاوه بر انجام کار عملیاتی، کار کارشناسی فرهنگی نیز انجام دهد.

او به ایران سفر کرده است اما کتاب او تنها یک سفرنامه محض نیست، بلکه نوعی القاء منویات و برداشتهای شخصی و تاریخی او از ایران و انقلاب اسلامی است.
ادوارد شرلی در این کتاب با تکیه بر تاریخ صفویه و القای شبهاتی در تاریخ کوشیده تا مخاطب خود را به آنجا که خود میخواهد ببرد و با طرح موضوعات روز همچنین آوردن شاهد مثال از گفتگوهایش با مردم کوچه و بازار آنچه را که در ذهن دارد به خواننده القاء کند.

از لابه لای سطور این کتاب طرح عملیات فروپاشی بسیار مشهود است چرا که شرلی ناخودآگاه انگشت روی نقاطی گذاشته است که ذهن خود او براساس آنها سازمان و سامان یافته است…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ادوارد شرلی م. سرایدار نیکفر

مترجم

مهدی جدی نیا

تعداد صفحات

295

حجم (مگ)

4

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟