0

 

دیوان غوثیه شیخ عبدالقادر گیلانی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

دیوان غوثیه شیخ عبدالقادر گیلانی: حضرت عبدالقادر گیلانی در سال۴۷۰ هجری قمری درسرزمین گیلان واقع در شمال ایران از پدر ومادری متدین  متولد شد. پدرش سید موسی جنگی دوز فرزند سیدابی عبدالله گیلانی ازسادات حسنی و مادرش فاطمه دختر سیدابوعبدالله صومعی از سادات حسینی بودند. شیخ عبدالقادر علوم مقدماتی را نزد ابو ذکریای تبریزی فرا گرفت و در سال ۴۸۸ ه. ق وطن خود را به قصد بغداد ترک کرد. ایشان در شهر بغداد نزد اساتید مسلم از جمله ابوبکر محمد بن احمد ابو طالب بن یوسف علوم زمان را فرا گرفت و سپس به حلقه شاگردی علی بن ابی سعد مخزومی عارف بزرگ پیوست و به تکمیل معلومات پرداخت.

دیوان غوثیه شیخ عبدالقادر گیلانی

پس از چندی در مدرسه مخزومیِ،جانشین استاد گردید و به وعظ و ارشاد پرداخت. دیری نگذشت که آوازه زهد و تقوایش به همه جا رسید. مردم از همه نقــاط به زیارتش می شتافتند و نصایحـش را به جــان و دل می پذیرفتند. ایستادگی وی در ریاضت تن و خوار داشتن نفس ، به استواری کوه طعنه می زند. روزه چهل روزه می گرفت و سال ها تن به بستر نمی سپرد و راه خواب بر چشم می بست. طریقه ای را در تصوف بنیاد نهاد که به نام خود او یعنی قادریه معروف شد .

دیوان غوثیه شیخ عبدالقادر گیلانی

دیوان غوثیه شیخ عبدالقادر گیلانی

حضرت شیخ عبدالقادر (قدس سره) در عصر خود انقلابی روحانی و تحولی فرهنگی در میان مسلمین پدید آورد و مردم را از توسل به عمال حکام جابر عباسی برحذر فرموده و گناهکاران را تشویق نمود تا در اعمال و رفتار خود تفکر کنند و به بارگاه ربوبی متوجه شوند و بازگردند تا در راه نیل به سعادت که همانا تزکیه نفس است، قدم گذارند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

شیخ عبدالقادر گیلانی

تعداد صفحات

33

حجم (مگ)

11.7

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟