0

 

رؤیا و تاریخ: آمریکا در دو قرن


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

انگلستان فاتح جنگ هفت ساله (۱۷۶۳-۱۷۵۶) در برابر فرانسه و اتریش، بار قرض سنگینی را به دوش دارد و مصمم است پرداخت قسمتی از آن را به عهده‌ی مستعمرات آمریکایی‌اش بگذارد. برای رسیدن به این منظور تدابیری اتخاذ می‌کند که نتیجه‌ی آن بروز طغیان است.
برای تشکیل اولین کنگره‌ی سراسری، نمایندگان تمام ایالات آمریکا به جز جورجیا در پنجم سپتامبر ۱۷۷۴ در فیلادلفیا گردهم می‌آیند. این نمایندگان خواستار استقلال آمریکا نیستند بلکه تقاضا دارند تا لندن حقوقی را که قانون اساسی انگلیس برای آنها قائل شده است محترم بشمارد. اما جرج سوم پادشاه انگلستان اینطور به قضیه نگاه نمی‌کند.

او این کار نمایندگان ایالات آمریکا را نوعی تمرد و سرکشی به حساب می‌آورد که بایستی به شدت آن را سرکوب کرد.
در شب ۱۸آوریل ۱۷۷۵، ژنرال توماس گیج Thomas Gage، که فرماندهی قوای انگلیس را در بوستون به عهده دارد در اجرای فرامین مقامات مافوقش، قسمتی از قوای تحت فرماندهی خود را برای نبرد آماده می‌کند؛ در سحرگاه ۱۹ آوریل این قوا راهی لگزینگتن Lexington می‌شود.

هدف فرمانده انگلیسی دو چیز است: یکی دستگیری دو تن از رهبران میهن‌پرستان، یعنی ساموئل آدامز Samuel Adams و جان هنکوکJohn Hancock و دیگری نابود کردن انبار مهمات میهن‌پرستان که در یکی از دهکده‌های حوالی ماساچوست قرار دارد.
با وجود تاریکی شب، حرکت قوای ژنرال گیج از چشم میهن‌پرستان پنهان نمی‌ماند. میهن‌پرستی به نام پل ریویر Paul Revere که الهام‌بخش شعر مشهور لانگ فلو Longfellow شده است برای آگاه کردن دوستانش، با اسب از بوستون حرکت می‌کند و حوالی نیمه شب به لگزینگتن می‌رسد.وهمین حرکت انگلیس منجر به شروع جنگ استقلال آمریکا شد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

کلود ژولین

مترجم

مرتضی کلانتریان

تعداد صفحات

554

حجم (مگ)

19.2

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟