0

 

رساله تجوید قرآنی (نسخه خطی)


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

رساله تجوید قرآنی (از: غیاث‌الدین بن احمد خوانساری)

شماره بازیابی: ۱۶۹۲۲
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‏‫۱۰-۱۲۱۰۰
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پدیدآور: رساله تجوید قرآنی [نسخه خطی]/ از: غیاث‌الدین بن احمد خوانساری
نام خاص و کمیت اثر: ۶۱ برگ
قطع: ؛ ‏‫قطع: ۹*۱۶، ۱۲ سطر، ۵*۱۱٫
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: ۱بسمله. الحمد لله رب العالمین. شکر و سپاس حضرت خداوندی را… اما بعد چنین گوید احقر عبادالله الباری ابن احمد غیاث‌الدین الخانساری که جمعی از یاران مخلص… از این گدا… التماس نمودند که رساله در تجوید قرآن بنویسد.
۲چون این بیچاره بر جناح سفر مکه معظمه بود در ضیق وقت و نهایت پریشانی حواس از همه جهتن بنابراین در اختصار آن کوشید. التماس از ناظرین آنکه چون بنظر کیمیا اثر ایشان اگر سهوی یا خطایی شده باشد بقلم عفو در اصلاح آن کوشند.
تزئینات متن:سرفصل‌ها و عناوین به شنگرف.
رنگ مرکب:مشکی.
تزئینات جلد:چرم قهوه‌ای.
۱در صفحات ۶۰ پ و ۶۱ ر نیز جدولی آمده که انواع تلفظ حروف در آن درج شده، و در ۶۱پ نیز شکل زبان کشیده شده و محل ادای حروف روی آن مشخص گردیده است.
وضعیت استنساخ نسخه: با توجه به آن که حواشی تکمیلی و اصلاحی در این نسخه با خط متن یکی است بنظر می‌رسد نسخه بخط خود مولف باشد.
یادداشتهای مربوط به مشخصات ظاهری اثر: نوع خط:نسخ.
یادداشتهای مربوط به نسخه موجود: ۱نسخه کامل است و افتادگی و آسیب جدی ندارد اما شیرازه‌بندی آن بنوعی است که نسخه به راحتی و به‌صورت کامل باز نمی‌شود.
یادداشتهای مربوط به نمایه ها، چکیده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد ۱/ ۴۷، صفحه ۳۴٫
یادداشتهای مربوط به خلاصه یا چکیده: مباحث: باب الاستعاذه، باب البسمله، باب المد و القصر، باب الادغام، باب النون الساکنه و التنوین، قلب، اخفاء باب غنه، باب وقف بر آخر کلمه، باب در ذکر مخارج، عدد مخارج حروف، حروف قلقله، حروف مد، حروف غنه، [انواع قرائت: تحقیق، تحدد، تدویر].
موضوع (اسم عام یا عبارت اسمی عام): تجوید
تاریخ: ۲۰۱۲۰۱۲۵

توضیحات تکمیلی

تعداد صفحات

65

حجم (مگ)

10

نوع فایل

اسکن شده

دیدگاهی دارید؟