0

 

رفتار جنسی بر پایه سکسوفیزیولوژی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

از پیشگفتار کتاب:
هنگامیکه در یک محیط کم فرهنگ کتابی در مورد رفتارها و امور جنسی منتشر میشود، بیشتر خوانندگان توقع دارند که نویسنده بر هر کار ایشان صحه بگذارد و راهنمای کارهای انحراف آمیزشان باشد. در محیطهای به ظاهر پیشرفته و ثروتمند نیز سکسولوژی وسیله خوبی برای حقه بازی علمی و شارلاتانیزم مشروع است. سکسولوژی دانشی است که بطور کلی در امور جنسی صحبت میکند.

این دانش شعبه های مختلف دارد که مهمترین آنها سکسولوژی فیزیولوژیک، سکسولوژی پسیکولوژیک، سکسولوژی اجتماعی و جرم شناسی جنسی است. کتاب حاضر گفتگو در رفتارهای جنسی بر پایه سکسوفیزیولوژی است و ارتباط چندانی با مسائل اجتماعی و اخلاقی که در این مورد مطرح است ندارد.

اما از آنجا که در این بازار مکاره، همچنانکه گفته شد بیشتر حقه بازان و چه بسا عناصر مامور دکان دارند؛ نگارنده لازم میداند گاهگاه به نکاتی در این موارد نیز اشاره کند تا مبادا خواننده پندارد که طرح مسائل پزشکی و تخصصی در این زمینه میتواند باعث ایجاد هر گونه توجیه مفید یا مضر گردد. تقریباً تمام کتابهایی که در دنیا پیرامون امور جنسی نوشته شده، تا حدود بسیاری منحرف کننده است و اغلب با منظورهای خاص مطالبی در آنها گنجانیده شده.

بطور کلی کتابهای سکسولوژی موجود را میتوان در دو دسته نهاد: نخست دسته ای که مطالب آنها سطحی و غیر علمی است و در واقع به جای آنکه سکسولوژی باشد پورنوگرافی است.

اینگونه کتابها که غالباً با مقدمه و تقریزیک یا چند پزشک زیور یافته است و عناوینی چون «فن عشق ورزی»، «انقلابی در سکس»، و جز آن به خود گرفته، اختلافی با «راز کامیابی» مشهور خودمان ندارد و نویسندگان آنها را نیز با نویسنده شهیر «راز کامیابی» تفاوتی نیست یکی از اینان که نگارنده او را به عنوان نمونه برگزیده است و گاه در این نامه به او تاخته، حضرت آلبرت الیس ( .Ellis, A ) است که در یکی از کتابهای تازه خود که متاسفانه نگارنده در تهیه این نامه از آن نیز سود برده است – در حدود ۱۱۰ صفحه از یک کتاب ۳۰۰ صفحه ای را به «نزدیکی»، اختصاص داده است و در آن هر کثافتی که به دستش رسیده و هر مزخرفی که بر مغزش خطور کرده، آورده است…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

حسن حصوری

تعداد صفحات

126

حجم (مگ)

7

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

ؤلف: حسن حصوری
ناشر: طهوری
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 610
سال چاپ: 1358
نوبت چاپ: 1
تعداد صفحات: 642

دیدگاهی دارید؟