0

 

زندگی ایرانیان در کانادا


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

کتاب زندگی ایرانیان در کانادا، حاصل بخشی از فعالیت نویسنده آن، دکتر بیوک محمدی، در طی دوران ۶ ماهه فرصت مطالعاتی در ونکور کانادا (از ۱۵ آذر ۷۸ تا ۱۵ خرداد ۷۹) است. این اثر در ضمن اقامت در ونکور و تحقیق در دانشگاه سیمون فریزر درخصوص رضایت شغلی و در کنار آن پدید آمد. مؤلف پس از ساعت ها مصاحبه با ایرانیان مقیم آن شهر و مشاهده فعالیت های روزمره آنان کتابی تألیف کرده که گویای زندگی ایرانیان در کانادا است.

کتاب علاوه بر یک مقدمه کلی درباره کانادا، از ۴ فصل تشکیل شده که در هر کدام از آنها از یکی از بزرگ ترین دغدغه های فکری و روحی ایرانیان آن دیار سخن رفته است و آنها عبارت اند از: ۱٫ تغییر بزرگ، درباره پیدا کردن شغل و امور مالی و مادی؛ ۲٫ مسائل و مشکلات ایرانیان مهاجر، راجع به مشکلات آنها در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی؛ ۳٫ تعارضات؛ درخصوص نوع برخورد با فرهنگ کانادا به ویژه تعارضات فرهنگی؛ ۴٫ هویت، درباره نوسان بین هویت ایرانی و کانادایی.

کانادا با وسعت ۱۸۶,۹۷۶,۹ کیلومترمربع (بیش از شش برابر وسعت ایران)، از وسیع ترین کشورهای جهان و با جمعیت ۳۴۸,۰۰۶,۳۱ نفر نسبت به وسعتش، کم جمعیت ترین کشور صنعتی است. کانادا یک کشور خود مختار ملکه الیزابت دوم ــ پادشاه انگلیس ــ و نخست وزیر کانادا رئیس حکومت آن است. این کشور از ده استان آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مونی توبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند، نواسکوشیا، اونتاریو، جزیره پرینس ادوارد، کبک، ساسکاچوان، و دو سرزمین به نام های سرزمین یوکان، و سرزمین شمال غرب تشکیل شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

بیوک محمدی

تعداد صفحات

267

حجم (مگ)

3.7

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟