0

 

زندگینامه، محاکمه و متن دفاعیه دکتر ارانی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

از متن کتاب:
دکتر ارانی اهل مطالعه بود و روشنی چشم خود را بر سر مطالعه کتب گذاشته بود دکترارانی در هر زمینه که وارد میشد از خود استعداد غریب نشان میداد. حتی نطق دفاعی او در محکمه که خود نمونه فوق العاده درخشانی از منطق محکم، صراحت بیان، شهامت شگفت انگیز، اطلاعات وسیم و وجدان تابناک این مرد بزرگ است، در عین حال اطلاعات وسیع قانونی و قضائی او را نشان میدهد. بدون تردید دکتر ارانی نه فقط از لحاظ اجتماعی بلکه از لحاظ علی نیز یک فرد بارز و برجسته و مایه مباهات ایرانیان است.
مبارزه دکتر ارانی در راه نجات ملت ایران و رنجبران این سرزمین فوق العاده در خور ستایش و تحسین است. این سخن اوست که «شخص باید بدواً محبط اجتماعی خود را اصلاح کند و سپس زندگی نماید» و همچنین گفته اوست که «ما میدانیم برخلاف جریان شنا می کنیم ولی آنقدرشنا خواهیم کرد تا با بازوان توانای خود جریان را تغییر دهیم.»
بدین ترتیب دکتر ارانی برای اصلاح محیط اجتماعی و تغییر جریان آن وارد میدان مبارزه شد.

دکتر ارانی در مبارزه علمی و فکری برضد کهنه پرستان و طرفداران اصول و عقائد مبتذل، در مبارزه سیاسی خود بر علیه دستگاه فاسد و زنگزده قضائی در دادگاه جنایی، در مبارزه خود برای حفظ روحیه زندانیان و کمک بآنها و جلوگیری از تجاوزات پلیس در هر جا سنگ تمام گذاشت و کوچکترین ضعف و از ازلی از خود بروز نداده ایمان راسخ او به پیروزی اندیشه های درخشانی که از آن پیروی میکرد او را غلبه ناپذیر ساخته بود…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

احسان طبری بزرگ علوی

تعداد صفحات

102

حجم (مگ)

2

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟