0

 

زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی مرحوم پروفسور محسن هشترودی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

دسته: برچسب:

توضیحات

از مقدمه کتاب:
پروفسور محسن هشترودی استاد ممتاز دانشگاه تهران، در میان ریاضی دانان معاصر ایران از زمره چهره های شاخصی است که در عرصه علوم ریاضی از او به عنوان اندیشمندی ژرف نگر و عالمی جهان بین یاد کرده اند. وی در سال ۱۲۸۶ ش. در تبریز متولد شد، ۶۹ سال زندگی کرد و سرانجام در شهریورماه سال ۱۳۵۵ش. در تهران درگذشت.

استاد در طول حیات خود هیچگاه از مطالعه و تحقیق باز نایستاد و از آموزش و هدایت جوانان غافل نماند. شمع پرفروغ محفل جوانان و اندیشمندان بود. نیک میدانست که فکر انسان در میان تردیدها و نگرانیها به دنبال نقطه اتکایی است که با تکیه و توسل جستن بدان بتواند خود را از گرداب سرگردانی ها و دودلی ها رهایی بخشد.

از این رو در هر محفل و انجمن علمی و ادبی حضور می یافت، جوانان علاقه مند را هدایت می نمود و چون نیاز جوامع علمی و فرهنگی را به اندیشه نو درک می کرد، از این رو هر فکر نو که از طرف هر روشنفکر و صاحب نظری ارائه میگشت مغتنم می شمرد.

استاد برای ترغیب جوانان به خواندن و مطالعه و رسیدن به پویایی علاوه بر هدایت انجمن های علمی و ادبی دست به انتشار کتاب هفته زد. کتاب هفته با سردبیری احمد شاملو به زودی جای خود را در مطبوعات ایران گشود و طرفداران بسیاری پیدا کرد و توانست اندیشه های پویا را به سوی خود جلب نماید.

استاد نیک دریافته بود که کمبود اندیشمندان دانا و بی غرض در جامعه موجب رکود فرهنگ و دانش و بینش خدا پرستی و رشد فکری و هزاران مسایل دیگر می شود. از این رو ترقی و تکامل هر ملت را چه از لحاظ دینی و علمی و ادبی و چه از لحاظ سیاسی و اقتصادی و فلسفی منوط به وجود حکمای دانا و آگاه می دانست…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ویراستار: امید قنبری

تعداد صفحات

122

حجم (مگ)

1.8

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟