0

 

سازمان افسران حزب توده


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

چپ در ایران به روایت اسناد ساواک؛ سازمان افسران حزب توده

چپ در ایران به روایت اسناد ساواک – کتاب ششم

از متن کتاب:
آشنایی با تاریخ و بررسی و تحلیل پیرامون پدیده های گوناگون تاریخی برای تمامی جوامع سودمند با ارزش و ضروریست و برای ملتی که با انقلابی سترگ پا در راه ارزشهای دینی نهاده است امری ضروری تر و با اهمیت تر.

فلذا ما در راستای نائل شدن به این مقصود و آشنا ساختن هر چه بیشتر جامعه دینی خود با پدیده های تاریخی معاصر شروع به کار نموده، برآنیم تا با تکیه بر اسنادیکه پیش روی ماست حوادث و جریانات را معرفی و تا حد ممکن ابهامات پیرامون آنرا برطرف نمائیم. موضوعی که در این مجموعه بدان پرداخته شده سازمان افسران حزب توده است که یکی از جریانات بحث برانگیز و مهم تاریخ معاصر است.

موضوعی که تاکنون کمتر بدان پرداخته شده و اسناد کمتری پیرامون آن انتشار یافته است. به لحاظ اینکه این سازمان یکی از سازمانهای برگرفته از حزب توده می باشد به نظر رسید که ابتدا تاریخچه مختصری از این حزب آورده شود.
سقوط رضاشاه و فروپاشی استبداد بیست ساله او فرصتی را هم فراهم آورد تا گروهها و احزاب سیاسی به حرکت افتاده تلاش سیاسی خود را آغاز کنند. از جمله این جریانات و احزاب سیاسی سیاسیون کمونیست بوده اند. مارکیسیتهای بازمانده از «حزب کمونیست ایران» به همراه گروه «۵۳» نفر در دهم مهرماه ۱۳۲۰ در منزل سلیمان محسن اسکندری گردهم آمده، حزب توده ایران را تاسیس کردند و شخص سلیمان محسن اسکندری بعنوان رهبر حزب توده ایران انتخاب گردید…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

تدوین: مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات

تعداد صفحات

534

حجم (مگ)

7.6

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟