0

 

سخن اهل دل‌

توضیحات

سید محمد طباطبائی (۱۲۸۱ هجری شمسی) معروف به استاد محیط طباطبائی، پژوهش‌گر، مورخ و ادیب برجسته معاصر ایران.
«سخن اهل دل» کتابی است که دفتر پژوهش های رادیو فراهم کرده و ناشر آن طرح آینده نام دارد. کتاب مذکور شامل مطالبی از متن نوارهای برنامه رادیویی «مرزهای دانش» است. جلد اول «سخن اهل دل» شامل نوزده فصل است و هر فصل به موضوع خاصی می پردازد. سهم ایرانیان در فلسفه اسلامی، نظری به تاریخ قضاوت ایران در دوره اسلامی، سهم ایرانیان در زبان و ادبیات عرب، جشن سده، مهستی شاعر، خرافات ادبی، قدیمی ترین موقوفه ایران و…عناوین برخی از فصول این کتاب است.
کسانی که دهه‌ی ۱۳۳۰ خورشیدی را به یاد می‌آورند حتماً برنامه‌های رادیویی «مرزهای دانش» را هم شنیده‌اند. استاد «محیط طباطبایی» در سال ۱۳۳۷ خورشیدی، سرپرستی برنامه‌ها‌ی «مرزهای دانش» رادیو ایران را به‌عهده گرفت و خود نیز در آن برنامه‌ها‌ سخنرانی می‌کرد. هنوز هم دوستداران فرهنگ، ادب و تاریخ، آن گفتارها را به خاطر دارند.
«محیط طباطبائی» در آن برنامه‌ها از استادان و دانشمندان و پژوهشگران دعوت می‌کرد که در باره‌ی موضوعی ویژه، سخنرانی کنند. این مسؤلیت ۳۱ سال تداوم یافت. در سال‌های پایانی مسؤلیتش، خود استاد، سخنران بیشتر برنامه‌ها بود. سخنرانی‌های مورد نظر، در سراسر ایران، با زبانی ساده، روان و شیرین پخش می‌شد. این برنامه‌ها در آشناساختن طبقات گوناگون مردم ایران و مردم فارسی زبان سرزمین‌های همسایه با فرهنگ دیرینه سال خود نقش بسزایی داشت.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

محیط طباطبایی

حجم (مگ)

0.8

نوع فایل

تایپ شده

تعداد صفحات

208

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟