0

 

سفرنامه پلان کارپن


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

سفرنامه پلان کارپن: نخستین سفیر واتیکان در دربار مغول در سال ۱۲۴۵ میلادی

در محیط نیمه‌تاریک اروپای سده‌های میانی که روابط بازرگانی و سیاسی آن با همه جهان قطع بوده و اروپاییان در چهاردیواری خود زندگی می‌کردند، خبرهای وحشت‌انگیز حمله مغولان به‌ویژه به اروپای خاوری هیجان و اضطراب بی‌مانندی به وجود آورده بود.

پاپ اعظم با مسئولیتی که داشت درصدد چاره‌اندیشی برآمده و تنها در جستجوی اتحاد میان اروپاییان نبود؛ پس برای به‌دست آوردن آگاهی درست تصمیم گرفته بود که سفیری به آسیای مرکزی و دربار مغول بفرستد.

این نخستین سفیر و حتی جهانگرد اروپایی است که در سده‌های میانی چنین مأمویتی یافته بود. پلان کارپن در این سفارت موفقیت سیاسی به دست نیاورد؛ بدین معنا که با وجود آزادی دینی و تحمل زیاد مغولان در برابر ادیان گوناگون، آنها آمادگی پذیرفتن دین عیسوی را بدان‌گونه که اروپاییان تصور می‌کردند نداشتند.

مأموریت دیگر کارپن، اکتشافات جغرافیایی و پژوهش‌های اجتماعی و آگاهی از نیروی جنگی مغولان به بهترین وجه انجام شده بود و وی نخستین اروپایی بود که توانست تا مرکز مغولستان رفته و از وضع جغرافیایی و اجتماعی آنجا آگاه شود. کتاب وی در سال ۱۲۴۷ میلادی نوشته شده بود.

در همان زمان نسخه‌های خطی آن در سراسر اروپا منتشر شده و دویست سال پس از این تاریخ، یعنی در سال ۱۴۷۳ میلادی متن اصلی کتاب که به زبان لاتینی است، در شهر استراسبورگ به چاپ رسیده بود.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

پلان کارپن

مترجم

ولی الله شادان

تعداد صفحات

138

حجم (مگ)

2.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟