0

 

سیر حکمت در اروپا (جلد دوم)


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

سیر حکمت در اروپا

جلد دوم : از آغاز سده هفدهم تا پایان سده هجدهم

در مورد کتاب
از جمله آثار خیلی معروف فروغی کتاب “سیر حکمت دراروپا” است. این کتاب نخستین اثر دقیق و منظم از فلسفه غرب در ایران است. با گذشت سالها از تألیف آن همچنان جایگاه ارزشمند خود را حفظ کرده است.
او جزو افراد کم شماری است که نیاز جامعه اش را به علوم و دانش جدید تشخیص داده و در این راه قدم برداشته است. او به جهت تسلط بر زبان و ادبیات فارسی، متن این کتاب را با زبان ساده نوشته شده و از نثر معلق و پرتکلف دوران قاجار فاصله گرفته است. کتاب دارای چاپهای متعددی بوده است. اما آخرین چاپ آن در یک جلد توسط انتشارات البرز و با تصحیح امیر جلال الدین اعلم، منتشر شده است.
این کتاب در واقع شامل سه جلد و یک ضمیمه است. هر جلد از کتاب نیز در بر گیرنده چند فصل می شود.
بخش دوم کتاب که شامل هفت فصل از فصل دوازده تا ۱۸ می شود، فیلسوفان قرن ۱۷ و ۱۸ را بررسی می کند. در واقع با شروع رنسانس و آغاز روشنگری نوع نگاه اندیشمندان غرب به جهان، انسان و مسائل انسانی به نحوی شگفت انگیز تغییر می کند.
در این دوره با نسل جدیدی از فیلسوفان مواجهیم که پایه گذار مدرنیته و تمدن جدید برای اروپاست و کلیه ارزشهایی که هم اکنون غرب به آنها می بالند، مثل علم و دانش، آزادی، حقوق بشر و… بر مبنای اندیشه آنهاست.
عمده بحثهای مطرح شده در آراء فیلسوفان مشهوری چون دوما، بالزاک، مونتسکیو و روسو، از دیدگاه فلسفی است و کمتر آراء سیاسی آنها مورد نظر بوده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

محمدعلی فروغی

تعداد صفحات

187

حجم (مگ)

10.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟