0

 

شرلوک هولمز و ماجرای خون آشام ساسکس


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

شرلوک هولمز، کارآگاه داستانی، مخلوق ادبی نویسنده‌ی اسکاتلندی دکتر آرتور کانن دویل است. این کارآگاه‌مشاور لندنی به‌خاطر به‌کارگیری استنتاج ذهنی، هنر تغییر چهره و اطلاعات تاریخی و قانونی در حل معماهای کارآگاهی مشهور است.
زادروز هولمز ششم ژانویه‌ی سال ۱۸۵۴ است. هولمز در کمبریج تحصیل کرده است و پرونده‌های اولیه‌اش در ارتباط با هم‌کلاسی‌هایش است. او از سال ۱۸۸۱ مستأجر خانه‌ی شماره ۲۲۱‌ب، خیابان بیکر می‌شود. هولمز تا شش سال پس از دانشگاه، به‌تنهایی به مشتریانش مشاوره‌ی کارآگاهی می‌دهد تا اینکه احتمالاً به دلیل مشکلات اقتصادی یک هم‌خانه می‌گیرد و با واتسن آشنا می‌شود. در رسوایی در بوهم می‌فهمیم منزل استیجاری خیابان بیکر، هفده پله دارد و تقریباً در انتهای خیابان است.
هولمز بیش‌تر دوران حرفه‌ای خود را با دوست و وقایع‌نگارش، دکتر واتسن می‌گذراند. واتسن در سال ۱۸۸۷ به‌دلیل ازدواج مدتی از خیابان بیکر می‌رود اما پس از مرگ همسر، نزد هولمز بازمی‌گردد. براساس داستان‌های اصلی،هولمز به مدت ۲۳ سال به‌طور حرفه‌ای مشغول به کار بوده و واتسن در ۱۷سال از این مدت، او را همراهی کرده است.

«خون‌آشام ساسکس» به عنوان یکی از محبوب‌ترین داستان‌های شرلوک هولمز، توسط کریگ جیلمور به صورت کمیک درآمده است. امیدوارم از مطالعه کمیک و همچنین ضمائم مترجم در انتهای کتاب لذت ببرید.

نوید فرخی، بهار ۱۳۹۹

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سر آرتور کانن دویل

مترجم

نوید فرخی

تعداد صفحات

383

حجم (مگ)

50

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟