0

 

شناخت ذهن و زبان در گذر زمان


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

نویسنده در کتاب بر آن است که با بهره‌گیری از اسناد و مدارک مکتوب از عصر پیدایش خط و نوشتار، مراحل تحول و تکامل مقوله‌های فلسفی را که به نوعی نشانگر مسئله ذهنی، شناخت و زبان هستند بررسی نماید .
بدین سان فصل نخست کتاب درباره پیدایش تفکرات فلسفی در باب شناخت، ذهن و ارتباط آن با یک دیگر است .مباحث فصل دوم به پیدایش تفکرات فلسفی در ارتباط با ذهن، شناخت و زبان در یونان باستان اختصاص یافته و فصل سوم درباره قرون وسطی و فلاسفه‌ای است که در این ارتباط سخن به میان آورده‌اند .
نویسنده در فصل چهارم از فلاسفه قرون هفدهم و هجدهم میلادی، و ایده‌های آن یاد کرده و نظریات کسانی چون دکارت، هابز، هگل و کانت را در ارتباط با ذهن، شناخت و زبان معرفی کرده است .در فصل پنجم تحولات فلسفی در ارتباط با شناخت، ذهن و زبان بررسی می‌شود .
در این فصل دیدگاه اشخاصی چون برادلی، شوپنهاور، هوسرل، و جیمز در ارتباط با مقوله‌های یاد شده مطرح می‌گردد .فصل پایانی کتاب، مروری است بر دستاوردهای دانشمندان قرن بیستم در باب شناخت، ذهن و زبان که طی آن به تحولات زبان شناسی و دیدگاه‌ها و ابتکارات این قرن اشاره می‌شود .
در انتهای کتاب بحثی با موضوع “احساس باوری یا احساس گرایی در تقابل عقل‌گرایی”، مطرح شده سپس واژه‌نامه انگلیسی به فارسی متن درج گردیده است .

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سیدعلی میرعمادی

تعداد صفحات

248

حجم (مگ)

3.8

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی م‌81-19030
سرشناسه میرعمادی‌، علی‌، –
عنوان و نام پدیدآور شناخت‌، ذهن و زبان در گذر زمان‌/ علی میرعمادی‌؛ ویراستار علمی مصلح‌
مشخصات نشر تهران‌: آتیه‌، 1381.
مشخصات ظاهری ص 245
وضعیت فهرست نویسی فهرستنویسی قبلی‌
یادداشت ص‌. ع‌. به‌انگلیسی‌:Ali Miremadi: Cognition, language and mind in the passage of time.
یادداشت کتابنامه‌: ص‌. [214] – 220
موضوع فلسفه ذهن‌
موضوع زبان — فلسفه‌
موضوع شناخت (فلسفه‌)
رده بندی کنگره BD418/5/ف2م‌9 1381
رده بندی دیویی 128/2

دیدگاهی دارید؟