0

 

صنعت فرهنگ ظاهرآرایی و زیباسازی بدن در ایران


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

دسته: برچسب:

توضیحات

نویسنده این کتاب در پیشگفتار تاکید کرده‌ است که نتایج این پژوهش می‌تواند مبانی نظری و رویکردهای لازم را برای مطالعات دقیق‌تر و جزیی‌تر در آینده فراهم آورد. موضوع اساسی و محوری این پژوهش، بررسی رابطه و نسبت یا تعامل سه حوزه دولت، صنعت و فرهنگ با یکدیگر در عرصه ظاهرآرایی و زیباسازی بدن در ایران است.
در کتاب «صنعت ـ فرهنگ ظاهرآرایی و زیباسازی بدن در ایران» که در هشت فصل تدوین شده تلاش شده تا تنوعی از منظرهای نظری و سطوح مختلف تحلیل تلفیق شود تا بتوان تصویری جامع و همه جانبه از صنعت ـ فرهنگ ظاهرآرایی و مدیریت آن دو، در عرصه جهانی و ملی ارایه کرد.
در این کتاب تأکید شده که قرائت توده‌وار و قرائت‌ سیاسی از فرهنگ زیبایی و ظاهرآرایی در ایران هر دو مسأله‌دار است و براساس داده‌های تحقیق، قرائت سومی را می‌توان مطرح کرد که براساس آن، محصولات ظاهرآرایی به منزله متن‌های چند معنایی (Polysemic text) تلقی شود و مصرف‌کنندگان با نیازها، تمایل‌ها و گفتمان‌های متعدد به سراغ آنها می‌روند.

در این کتاب همچنین سیاست‌های فرهنگی کشور در حوزه ظاهرآرایی و زیباسازی بدن معرفی، نقد و ارزیابی شده و به همین منظور، طرح فرهنگ عفاف و طرح ساماندهی مد و لباس معرفی و پیامدهای آن اندیشیده و نیاندیشیده در قالب این طرح‌ها تبیین شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

محمود شهابی

تعداد صفحات

164

حجم (مگ)

1

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟