0

 

عقابها مرز نمی شناسند


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

رمان جدید علی قافقازیالی با عنوان “عقابها مرز نمی شناسند” ، که سال ۲۰۲۰ در ترکیه منتشرشده است، نمایانگر تلخی های مهاجرت دلیران مبارز و نستوه قفقاز علیه آمال کمونیزم در اتحاد جماهیر شوروی است که در ترکیه سکنی گزیده اند و هر از چند گاهی بطور پنهانی و به قیمت جان از مرزها می گذرند.

دلیران قفقاز در غربت، سازمانی مسلحانه با نام “عقابهای انتقام قفقاز” بنیان می گذارند که علیه استالین و نیروهای سرکوبگر شوروی قیام کنند و اما توسط خائنان و طماعان خودی لو می رود و تبعید و سرگشنگی دلیران توسط حکومت ترکیه آنان را به زندگی سخت و فلاکت باری سوق می دهد.

تا که در بحبوحه جنگ جهانی دوم، ارتش ترکیه به یاد آنها می افتد و از نو به مبارزات، منزلت و وطن پرستی آنان ارج می نهد. در این اثر ماجراهایی که با تسویه های خونین استالین از مردم مسلمان آذربایجان وسایر بلاد قفقاز نیز گره خورده، سخنها می رود و انسانهایی که تا دم مرگ از زاد و بومشان رانده می شوند.
علی قافقازیالی متولد ۱۹۵۳در شهر قارص – ترکیه است .

نویسنده و دکترای علوم زبان شناسی دارد و از اعضاء هیئت علمی زبان و ادبیات ترکی دانشگاههای ترکیه می باشد. عشق او به ترکان ایران چنان است که تألیف های ارزشمندی را در خصوص فرهنگ و ادبیات مردم ترک ایران و خصوصاً خلاقیت های عاشیقی آنها به چاپ رسانده است.

علی قافقازیالی جدا از فعالیت های علمی به نوشتن رمان نیز مشغول است و رمان زیبا و خلاقانه “دلیران قفقاز” از زمره آثار اوست که به زبان فارسی منتشر شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

علی قافقازیالی

مترجم

علیرضا ذیحق

تعداد صفحات

534

حجم (مگ)

4.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟