0

 

عقل و الهام در اسلام: جشن نامه هرمان لندولت – جلد اول


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

هرمان آلبرت لندولت در سال ۱۹۳۵ در بازل سوئیس به دنیا آمد. علایق آکادمیک او از اوان تحصیل، انسان شناسی، قوم شناسی، فقه اللغه، فلسفه، اسلام شناسی و مطالعات دینی بوده است. وی پس از اتمام رسالۀ دکتری خود به پاریس رفت تا با هانری کربن به پژوهش بپردازد و حاصل این مسیر پژوهش، دیپلمی از بخش مطالعات دینی دانشگاه سوربن بود. او در سال ۱۹۶۴ به کانادا رفت تا در موسسۀ مطالعات اسلامی مک گیل به تدریس بپردازد.

این موسسه مرکزی فعال برای پژوهش های اسلامی بود و لندولت در طی دوره ای ۳۵ ساله، یکی از برجسته ترین پژوهشگران این موسسه شد.

علایق و فعالیت های زندگی حرفه ای لندولت در حوزه ای سه گانه به بهترین نحو نمایان می شود: فلسفه، تصوف، و تشیع. افزون بر آن لندولت در مک گیل، مسئولیت مطالعات زبان فارسی را نیز به عهده داشته است. عقل و الهام ـ دو وجه اندیشه و بیان ـ غالبا در آثار لندولت محل تامل هستند.

کتاب حاضر جلد اول از مجموعۀ دوجلدی “عقل و الهام در اسلام” و شامل مقالات و جستارهایی در حوزۀ تاریخ، کلام، فلسفه و تصوف اسلامی است که به پاس قدردانی و احترام معاصران و شاگردان هرمان لندولت به چاپ رسیده است.

واقدی، فارابی، ابن سینا، ابن طفیل، قاضی نعمان، ملاصدرا و… از جمله کسانی هستند که در این مقالات معرفی و آثار و افکارشان بررسی و تحلیل گردیده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

تد لاوسن

مترجم

جمعی از مترجمان

تعداد صفحات

389

حجم (مگ)

5.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟