0

 

فرهنگ جامع اختصارات انگلیسی – انگلیسی – فارسی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

امروزه اختصارات به یکی از اجزای جدایی ناپذیر متون خارجی تبدیل و کالاها کتب مجلات و سایر متون انگلیسی همه به نوعی با آنها عجین شده اند. برای تمامی اشخاص که هرچند گذرا با متون انگلیسی سروکار پیدا نموده باشند، بارها اتفاق افتاده است که به منظور یافتن یک اختصار ساعت ها وقت خود را صرف جستجو در منابع و فرهنگ های عمومی و تخصصی متعدد نمایند، و دردآور زمانی است که با وجود تمامی این جستجوها و اتلاف وقت ها نتیجه ای نیز حاصل نگردد.

متاسفانه فرهنگ هایی که اندکی به اختصارات عمومی پرداخته اند، فاقد اختصارات تخصصی می باشند و آنها که اختصارات تخصصی را دارا هستند اختصارات عمومی را از نظر دور داشته اند و در این میان هر دو، تنها به اختصاراتی پرداخته اند که از نگاه مولف مهم می نموده اند و هیچ کدام از جامعیت برخوردار نیستند. همین امر سبب شده تا پیش از پیش ضرورت وجود منبعی جامع که تمامی اختصارات را یکجا گرد آورده باشد احساس گردد فرهنگ حاضر، دقیقا برای پاسخ به این نیاز به رشته تحریر در آمده است.

در این فرهنگ سعی بر آن بوده که تمامی اختصارات عمومی زبان انگلیسی و همچنین اختصارات تخصصی رشته های مختلف علوم در حد توان گردآوری شوند. علاوه بر این به منظور غنای هر چه بیشتر کتاب ۲۱ ضمیمه بسیار کاربردی نیز به انتهای کتاب اضافه گردید که برای تمامی علاقمندان زبان انگلیسی به خصوص مترجمین بسیار مفید خواهد بود.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

مرتضی امامی پور

تعداد صفحات

640

حجم (مگ)

8.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی م‌78-10273
سرشناسه امامی‌پور، مرتضی‌، –
عنوان و نام پدیدآور فرهنگ جامع اختصارات انگلیسی – انگلیسی – فارسی =The English – English – Persian Abbreviations Dictionary/ مرتضی امامی‌پور
مشخصات نشر تهران‌: فردوس‌، 1378.
مشخصات ظاهری ص 636
وضعیت فهرست نویسی فهرستنویسی قبلی‌
یادداشت فهرستنویسی براساس اطلاعات فیپا.
یادداشت کتابنامه‌: ص‌. []626 – 625
موضوع نشانه‌های اختصاری انگلیسی — واژه‌نامه‌ها
موضوع زبان انگلیسی — واژه‌نامه‌ها — فارسی‌
موضوع فارسی — واژه‌نامه‌ها — انگلیسی‌
رده بندی کنگره PE1693/الف‌8ف‌4
رده بندی دیویی 423/1

دیدگاهی دارید؟