0

 

فرهنگ جغرافیایی کوههای کشور (جلد ۳)


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

فرهنگ جغرافیایی کوههای کشور: سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، فارس، هرمزگان و بوشهر (جلد ۳)

(از مجموعۀ ۴ جلدی)

مجموعه چهار جلدی “فرهنگ جغرافیایی کوه‌های کشور “حاوی اطلاعات بیش از ۱۶۰۰۰ کوه مشتمل بر مشخصات رشته کوه اصلی، فرعی و منفرد، همراه با نیمرخ رشته کوه‌های مهم و عکس‌هایی از آنهاست ;بدین ترتیب، موضوعات اصلی کتاب عبارت‌اند از :

مشخصات کوه‌ها اعم از نام، موقعیت جغرافیایی، ارتفاع، امتداد و استقرار، فاصله، رودخانه‌ها و چشمه‌هایی که از کوه‌ها سرچشمه می‌گیرند، پوشش گیاهی، کانون‌های مجاور آنها، بلندترین قله، ارتفاع و مختصات جغزافیایی قلل و سایر اطلاعات به تفکیک استان‌ها (در هر استان به ترتیب حروف الفبای نام کوه‌ها تنظیم شده است) .برای تلفظ و ثبت صحیح اسامی کوه‌ها، در مقابل اسم هر کوه، نام لاتین آن نوشته شده است .

در میان کوه‌ها، به رودها (فصلی و دایمی)، باتلاق‌ها، کویرها، نمکزارها، خطوط مرزی، نام دیگر کوه و نام شهرها و آبادی‌های پیرامون آن اشاره گردیده است .کتاب حاضر سومین جلد از مجموعه مذکور، حاوی اطلاعات کوه‌های استان‌های “سیستان و بلوچستان”، “کرمان”، “یزد”، “فارس”، “هرمزگان “و “بوشهر “است .

در ابتدای کتاب کلیاتی در مورد ساختمان زمین و معرفی واحدهای زمین‌شناسی ایران فراهم آمده است . این بخش متضمن اطلاعاتی است در زمینه منشا منظومه شمسی و تشکیل زمین، سن زمین، ساختمان زمین، منشا اقیانوس‌ها و اتمسفر، سطح جامد زمین، تکنونیک و حرکات پوسته زمین، واحدهای زمین‌شناسی ایران .در لابه‌لای کتاب عکس‌های رنگی، نمودارها و نقشه‌هایی در معرفی کوه‌های کشور به چاپ رسیده است .

 

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سازمان‌جغرافیایی‌نیروهای‌مسلح، معاونت‌سنجش‌ازدور

تعداد صفحات

456

حجم (مگ)

9.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی م‌78-22514
عنوان و نام پدیدآور فرهنگ جغرافیایی کوههای کشور/ تهیه‌کننده سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح‌، معاونت سنجش از دور و جغرافیا، اداره کل جغرافیایی‌.
مشخصات نشر تهران‌: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح‌، 1378 – 1379[ج. 1: 1379] .
مشخصات ظاهری 4 ج‌.: مصور (رنگی‌)، نقشه‌، جدول‌، نمودار
فروست سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح‌؛ 190، 191، 192، 193
یادداشت پشت جلد به‌انگلیسی‌:The gazetteer of mountains in the I. R. of Iran
یادداشت ج‌. 3 (چاپ دوم‌: 1385) .
مندرجات ج‌. 1. آذربایجان شرقی‌، آذربایجان غربی‌، اردبیل‌، گیلان‌، کردستان‌، زنجان و همدان‌.– ج‌. 2. مرکزی‌، اصفهان‌، لرستان‌، کرمانشاه‌، ایلام‌، خوزستان‌، چهارمحال و بختیاری‌، کهگیلویه و بویراحمد .– ج‌. 3. سیستان و بلوچستان‌، کرمان‌، یزد، هرمزگان و بوشهر.– ج‌. 4. خراسان‌، سمنان‌، گلستان‌، مازندران‌، تهران‌، قزوین و قم‌
موضوع کوهها — ایران‌.
موضوع ایران — فرهنگ جغرافیایی‌.
شناسه افزوده سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح‌. اداره کل جغرافیایی‌
شناسه افزوده سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح‌
رده بندی کنگره DSR6/ف48 1378
رده بندی دیویی 915/5002

دیدگاهی دارید؟