0

 

فرهنگ فیلم‌ های سینما (جلد دوم)


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

فرهنگ فیلم‌های سینما حاوی ۱۲۰۰ فیلم انتخابی ژرژ سادول به ضمیمه صد فیلم منتخب مترجم انگلیسی کتاب(پیتر موریس) است که حدوداً تا سال ۱۹۷۱ را دربرمی‌گیرد.

مترجمین فارسی کتاب نیز صد فیلم از میان آثار تولید شده پس از سال ۱۹۷۱ را که به جهاتی دارای اهمیت‌اند، انتخاب کرده و به صورت ضمیمه‌ای در جلد دوم کتاب آورده‌اند.
فرهنگ فیلم‌های سینما در نوع خود نخستین فرهنگ فیلم جهان است و به رغم دستکاری‌های فراوان مترجم انگلیسی کتاب در متن اصلی، مطالب کتاب همچنان مشخص کنندۀ نقطه نظرها و آراء و سبک نوشتاری ژرژ سادول است.

این مطالب به شکلی نوشته شده که مشخص کننده معیارها و ارزش‌های سبکی باشد که فیلم به آن وابسته است. از این رو برای کسانی که روی سبکی مشخص یا آثار فیلمسازی خاص کار و تحقیق می‌کنند، بسیارمفید خواهد بود.
******
ژرژ سادول(۴ فوریه ۱۹۰۴- ۱۳ اکتبر ۱۹۶۷) روزنامه نگار و سینمایی نویس فرانسوی از امضاءکنندگان بیانیه سورئالیست‌ها بود.
سادول در دانشگاه سوربن و ایدک تاریخ سینما تدریس می‌کرد. عمدۀ شهرت وی در خارج از فرانسه و ایران به خاطر نوشتن «فرهنگ فیلم‌ها» و «فرهنگ کارگردان‌ها» ست که هر دو به زبان انگلیسی ترجمه شده است. از کتاب‌های دیگر سادول می‌توان به «تاریخ عمومی سینما» در شش جلد، «تاریخ هنر سینما»، «سینمای فرانسه» و «تاریخ سینمای جهان از آغاز تا امروز » و … اشاره کرد.
سادول در سال ۱۹۳۲ به کمونیسم تعلق خاطر پیدا کرد و این گرایش در نوشته‌های وی نیز بازتاب یافته است. وی در شصت و سه سالگی در پاریس درگذشت.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ژرژ سادول

مترجم

هادی غبرائی، عباس خلیلی، سینا مجیر شیبانی

تعداد صفحات

548

حجم (مگ)

18.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟