0

 

فنون مذاکره و توانمند سازی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

انسان مخلوقی اجتماعی است؛ یعنی به‌ناچار و به الزام باید در اجتماع با دیگران زندگی کند و در تمام عمر در ارتباط و تعامل با دیگران باشد.

این ارتباط و تعامل از طریق گفت‌وگو انجام می‌شود. در تحول تاریخ عمر طولانی بشر بر روی کره خاکی، به‌تدریج این تعامل «تکامل» پیدا کرده و در برنامه زندگی روزانه انسان‌ها قرارگرفته است. این ارتباط دامنه وسیعی دارد و از افراد خانواده و در محیط خانواده آغاز و به بیرون از خانواده گسترش می‌یابد؛ ‌طوری که انسان‌ها کم‌کم در مورد مسائل شخصی خود با دیگران در ارتباط بوده و با آن‌ها به مذاکره می‌پردازند.

این ارتباطات درگذر تاریخ بشر به‌تدریج تکامل‌یافته و با طیف بسیار گسترده با تکامل بیشتر و تقسیم جامعه بشری، ملت‌ها و دولت‌ها در ابتدا به‌صورت دولت‌شهر در یونان تشکیل شدند و کم‌کم ارتباط‌ها با دایره شمول وسیع‌تری تحت عناوین دولت‌های مبتنی بر ملت‌ها و نهادهای بسیار بزرگ‌تر تحت عنوان اتحادیه‌ها و امپراتوری‌ها و درنهایت سازمان‌های جهانی، دنیا را فراگرفتند.
وسیله و ابزار این ارتباط با تمام بازیگران زندگی اجتماعی انسان «مذاکره» بوده و به همین جهت آگاهی بر اصول، فنون و هنر مذاکره در سطوح مختلف و درجه پیچیدگی متفاوت، لازمه زندگی موفقیت‌آمیز همراه با صلح و درستی و ارتباط مؤثر است. به همین دلیل است که تاریخچه مذاکره را به زمان خلقت بشر مربوط می‌دانند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

محمد علی سیفی کاشانی

تعداد صفحات

77

حجم (مگ)

1.4

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟