0

 

قواعد فهرستنویسی‌ انگلوامریکن‌


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

ویرایش نخست قواعد فهرستنویسی انگلوامریکن، به صورت متنهای جدا انتشار یافته آنها در آمریکای شمالی و بریتانیا، به ترتیب حاصل ویراستاری سیمورلویتسکی و سی سامتراسپالدینگ و ثمره سالها تلاش افراد بی شماری بود که در همان ویرایش بر زحمات آنان ارج نهاده شد.

ویرایش حاضر نه نفی کار آنها، بلکه ادامه آن است: زیرا، با وجود تغییرات به عمل آمده در شیوه ارائه و محتوای مطالب، این قواعد هنوز هم قواعد فهرست نویسی انگلوامریکن به شمار می آید، قواعدی که همان اصول و هدفهای ویرایش نخست را داراست و کاملا بر پایه دستاوردهای آنانی استوار است که اثر حاضر را نخست در سال ۱۹۶۷منتشر ساختند.

در واقع مبداء تدوین این ویرایش جدید همان موفقیت آشکار متنهای ۱۹۶۷ دربرآورده ساختن نیازهای تعداد زیادی از کتابخانه ها در طی زمانی است که در آن رشد چشمگیری در کتابخانه ها و گسترش فرایند فهرستها، خدمات کتابشناسی، و خدمات ملی کتابخانه ای به وجود آمده است؛ این موفقیت نه تنها در سه کشور “انگلیسی-آمریکایی” که قواعد فهرست نویسی انگلوامریکن از سوی کتابخانه ها و موسسه های بزرگ اغلب کشورهای انگلیسی زبان اقتباس شده و تاثیر بسیاری بر شکل گرفتن یا تجدید نظر قواعد فهرست نویسی محلی دیگر کشورها داشته است.

بدین سان در ده سال گذشته کاربرد این قواعد در معرض آزمون انتقادی طیف گسترده ای از دست اندرکاران حرفه ای سراسر جهان بوده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

انجمن کتابداران آمریکا و دیگران…

مترجم

رحمت‌الله‌ فتاحی

تعداد صفحات

1045

حجم (مگ)

32.6

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟