0

 

مبانی ایدئولوژیک حکومت در دوران پهلوی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

مجموعه‌ی حاضر با هدف بررسی و سنخ شناسی ایدئولوژی ناسیونالیستی حکومت پهلوی و سیر تحولات آن درمدت حاکمیت صورت گرفته است. هم چنین بایدها و نبایدهای ناسیونالیسم حکومت پهلوی و تحولات این بایدها و نبایدهای حکومتی در طول سلطنت پهلوی اول و دوم و نیز ایده‌ها و انگیزه‌های ناسیونالیستی این دوران از موضوعات مورد بحث هستند.

در فصل اول و دوم کتاب به مبانی نظری پژوهش پرداخته شده بدین سان که ضمن مطرح شدن تعاریفی از مفاهیم پایه‌ای ایدئولوژی و ناسیونالیسم، به تاریخچه، کارکردها و نقش مشروعیت بخشی آن‌ها در حکومت اشاره شده است.

در فصل سوم مبانی ایدئولوژیک حکومت پهلوی اول تاریخچه‌ی ورود اندیشه‌ی سیاسی تجدد به ایران پیش و پس از نهضت مشروطه، پیش زمینه‌های فکری و اوضاع سیاسی اجتماعی قدرت‌گیری پهلوی و تاثیر آن در ساخت و تحولات ایدئولوژی حکومتی پهلوی اول بررسی شده فصل چهارم به ایدئولوژی پهلوی دوم اختصاص دارد.

ابتدا مروری بر تحولات اندیشه‌ی سیاسی تجدد در ایران پس از سقوط رضاشاه خواهیم داشت سپس با اشاره به اولویت‌های فکری و نظری گردانندگان حکومت پهلوی دوم و در راس آنان محمدرضا شاه، تصویری از ایدئولوژی حکومتی پهلوی دوم عرضه شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

محمدحسن آصف

تعداد صفحات

403

حجم (مگ)

4.4

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟