0

 

متفکران بزرگ (بخش اول) فلسفه (صوتی)

توضیحات

کتاب متفکران بزرگ به قلم آلن دوباتن، گزیده‌ای از زنگی‌نامه و آثار بزرگ‌ترین متفکران حوزه‌ی فلسفه، تئوری سیاسی، جامعه شناسی، روانکاوی، هنر، معماری و … را در بر دارد.

در این کتاب آثار برگزیده‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی گرد هم آمده و متفکرانی را به شما معرفی می‌کند که آموختنی‌های بسیاری برای اکنونِ تمام انسان‌ها دارند. ایده‌ی گردآوری آثار برگزیده شاید کمی ناشیانه یا حتی بی‌رحمانه باشد. گویی دور از انصاف است که شمار زیادی از متفکران را حذف کنیم. اصلاً چه کسی می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد؟

نویسنده در کتاب متفکران بزرگ (Great Thinkers) در تلاش است تا فیلسوفانی را که در مورد آن‌ها مطالعه کرده است، ساده، آسان و جذاب کند. بسیاری از این متفکران در گذشته در دامی پیچیده گرفتار شده بودند. پیام آن‌ها عمیقاً بجا و مهم بود. اما نحوه‌ی بیان آن‌ها باعث می‌شد که سخن‌شان شنیده نشود. به دلیل اینکه کتاب‌های حجیمی داشتند، برخی از ایده‌هایشان عجیب بود و بسیاری از مفاهیم کلیدی آن‌ها قابلیت این را داشت که در انبوه داده‌های فرعی گم شود.

آلن دوباتن (Alain de Botton) مهم‌ترین ایده‌های این متفکران منتخب را با اصولی استخراج نموده است که در زیر به برخی از آن‌ها پرداخته می‌شود:

– قاعدتاً فقط برخی گفته‌های هر متفکری هر چقدر هم بزرگ باشد اهمیتی محوری و همیشگی دارد.

– دغدغه‌ی اصلی این است که ایده‌های بزرگ به نحوی فراگیر شناخته شوند و در زندگی شما تأثیر بگذارند.

– انسان‌ها موجوداتی فراموش‌کار و در مضیقه‌ی زمان هستند و قابلیت این را دارند که ظرافت‌های یک استدلال معتبر و پیچیده را فراموش ‌کنند. به همین دلیل پیام‌های اصلی یک استدلال باید به زبانی ساده و به یاد ماندنی به انسان عرضه شوند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

آلن دوباتن
مترجم: سیده معصومه موسوی، معصومه مظلومی ابیانه

گوینده

فریبا فصیحی

حجم (مگ)

213

مدت زمان (دقیقه)

220

دیدگاهی دارید؟