0

 

مجموعه‌ی کامل نامه‌های نیما یوشیج


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

زنده‌یاد سیروس طاهباز مجموعه‌ى کامل نامه‌هاى نیما یوشیج (از انتشارات دفترهاى زمانه) را در سال ۱۳۶۸ براى نخستین بار منتشر کرد. اینک پس از بیست و پنج سال که از انتشار اولین چاپ این کتاب مى‌گذرد، «مؤسسه انتشارات نگاه» بر آن شده است تا با تجدید چاپ مجموعه‌ى کامل نامه‌هاى نیما یوشیج به کوشش سیروس طاهباز این کتاب نایاب را در اختیار دوست‌داران آثار بنیان‌گذار شعر نو ایران قرار دهد و هم‌چنین دین خود را به یگانه فردى ادا کند که بیش از سى سال عمر خود را در راه گردآورى، نسخه‌بردارى و تدوین آثار نیما یوشیج صرف کرد و در این راه هر سختى و رنجى را به عشق انتشار این آثار به جان خرید.

جایگاه پر اهمیت سیروس طاهباز در اشاعه و به کرسى نشاندن شعر نو در ایران انکارناپذیر است. او با انتشار سیزده شماره مجله‌ى پیشروى «آرش» در دهه‌ى چهل نمونه‌هایى از چاپ نخست درخشان‌ترین آثار ادبیات معاصر ایران را منتشر کرد و این مهم را با کار سترگ گردآورى، نسخه‌بردارى و تدوین آثار نیما یوشیج پى گرفت.

میراث طاهباز نسخه‌هاى چاپى بیش از بیست هزار برگ دست‌نوشته‌هاى ناخوانا و فرسوده‌ى نیماست که به اذعان بسیارى از اهل فرهنگ و ادب که از سال ۱۳۴۰ و از نزدیک شاهد کوشش‌هاى خستگى‌ناپذیر سیروس طاهباز در انتشار آثار نیما بودند، اگر او به این امر همت نمى‌گماشت چه بسا بسیارى از این آثار از بین مى‌رفت و هرگز منتشر نمى‌شد.

فهرست

جلال آل احمد
تقی ارانی
ناتل خانلری
علی دشتی
احمد شاملو
و …

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سيروس طاهباز

تعداد صفحات

726

حجم (مگ)

8.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی م‌76-5613
سرشناسه نیما، یوشیج‌، – . مستعار
عنوان و نام پدیدآور مجموعه‌ی کامل نامه‌های نیما یوشیج‌/ گردآوری و نسخه‌برداری و تدوین سیروس طاهباز
مشخصات نشر تهران‌: علمی‌، 1376.
مشخصات ظاهری 724 ص‌.نمونه‌
وضعیت فهرست نویسی فهرستنویسی قبلی‌
عنوان دیگر نامه‌های نیما یوشیج‌
موضوع نیما، یوشیج‌، 1338 – 1274. مستعار — نامه‌ها و یادبودها
موضوع نامه‌های فارسی — قرن 14
شناسه افزوده طاهباز، سیروس‌، – ، گردآورنده‌
رده بندی کنگره PIR8284/آ4 1376
رده بندی دیویی 6فا8/62ن‌986م 1376

دیدگاهی دارید؟