توضیحات
در دوران کنونی، که به حق عصر انفجار اطلاعات نام گرفته، اطلاع رسانی جایگاهی والا و بس خطیر یافته است. نگاهی گذرا به روند اطلاع رسانی، گستردگی کار را به نمایش می گذارد. در این میان، گسترش رسانه های جمعی در مدت یک نسل، شگفت آور بوده است.
چاپ سالانه ۸ میلیارد کتاب، شامل بیش از نیم میلیون عنوان تازه، در جهان، خود گواهی بر این مدعاست. علم، این گوهر تابناک یگانه دوران ما، بی مملکت و بی مالک است، و این کتابخانه ها هستند که باید آن را ببینند، بشنوند، بخوانند، بررسی کنند و برگزینند.
از نکته های مهم در کار مجموعه سازی و مجموعه گستری در کتابخانه ها این است که اندیشه و ابتکار، وقف هیچ عصر و نسلی نیست و از دستاوردهای همگان و هر زمان باید سود جست. بدین سان لازم است مجال ورود اندیشه ها به مجموعه ها فراهم گردد؛ خسّت در عرصه علم و تنگ چشمی در پذیرش آن پسندیده نیست.
کتاب حاضر، در قالب متن درسی، درونمایه مجموعه های کتابخانه ای- اعم از کتاب، نشریه های ادواری، میکروفرمها، ابزارهای دیداری و شنیداری و جز آنها – و موضوع پیدایش آنها در مراحل گونه گون بازاریابی تا توزیع و جای گیری آنها در کتابخانه را، به شرح بررسی میکند.
دیدگاهی دارید؟