0

 

مخزن‌الاسرار حکیم نظامی گنجه‌ای


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

خمسه‌ نظامی شامل دفترهای «مخزن‏ الاسرار»، «خسرو و شیرین»، «لیلی و مجنون»، «هفت پیکر»، و «اسکندرنامه» (شرف‌نامه و اقبال‌نامه) است. این گنجینه شامل اشعار بازیافته‌ حکیم نظامی و اشعار مشکوک یا منسوب به ایشان، و نیز شرح ابیات، واژه ‏نامه و مهم‏تر از همه، بررسی زندگی و اشعار نظامی گنجه‏ ای است.

دکتر سعید حمیدیان، استاد برجسته‌ ادبیات، ضمن ویرایش نسخه‌ وحید دستگردی و افزودن مقدمه‏ ها، پیشگفتارها و پیوست‏هایی بر هر مُجلَّدِ این مجموعه، آن را به طور کامل با نسخه‌های معتبر اشعار حکیم نظامی گنجه ‏ای مقابله کرده‌اند و اصلاحات ضروری دیگر را به آن افزوده‌اند.

از آن‌جاکه طبع وحید دستگردی، معتبرترین متن مورد استفاده و استناد پژوهندگان، از گذشته تاکنون، بوده است، به منظور آنکه ارجاعات موجود در این پژوهش‏ها به قوّت خود باقی بمانند و از این پس پژوهندگان بتوانند با اطمینان خاطر به چاپ حاضر خمسه‌ نظامی ارجاع و استناد کنند، ویراستار کوشیده است که در چاپ حاضر نیز چهارچوب کلیه صفحات، سطور متن، حواشی و شماره‌ صفحات و ابیات را عیناً مطابق طبع وحید باشد و فقط آن را در ۷مجلد به نام‏های «مخزن ‏الاسرار»، «خسرو و شیرین»، «لیلی و مجنون»، «هفت پیکر»، «شرف‌نامه»، «اقبال‌نامه» و «گنجینه»، برای استفاده‌ تمامی ادب‏ پژوهان و دوستداران ادب فارسی و علاقه‏ مندان به اولین داستان‏های شیرین و عاشقانه فارسی فراهم کرده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سعید حمیدیان مصحح: حسن وحید دستگردی

تعداد صفحات

237

حجم (مگ)

6

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مکان چاپ: تهران
ناشر: نشر قطره
تاریخ چاپ: ۱۳۷۶ هجری شمسی
زبان: فارسی

دیدگاهی دارید؟