0

 

مشرق الانوار (نسخه خطی)


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

مشرق الانوار (از: شیخ حسین زاهدی ابدال.)

شماره بازیابی: ‭۱۰۱۳/۲‬
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‭۱۰-۱۹۴۲۰‬
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پدیدآور: مشرق الانوار [نسخه خطی]/ از: شیخ حسین زاهدی ابدال.
قطع: ‮خشتی. ‭۱۵‬*‭۲۱/۵‬سم. ‭۲۰۰‬گ. این نسخه ‭۹۱‬ص. ‭۱۴‬بیت. ‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: ۱الحمدلله الذی جعل الحمد مفتاحا لذکره… اما بعد باعث بر تحقیق این مقال و تبیین این احوال آنکه حضرت سلطان العارفین… شیخ صفی المله و الدین… (که) حضرت مولوی معنوی… در رساله خویش آورده که من زبان سر آن ولی محبوبم که بعد از من در عالم ظهور علم برکشد و جهان را به نور ارشاد منور گرداند و یکان یکان صفات حضرت شیخ بیان نموده و هم چنین سایر مشایخ مثل بابا حسن بنیسی و اخی فرج زنجانی و حسن کاشی در تعریف او فصلی مشبع و قصائد غرا ساخته‌اند…
۲… چنانکه شیخ عطار میفرماید: کفر کافر را و دین دیندار را و ره عشق شیخ عطار را. (حائری)].
تزئینات جلد:تیماج.
یادداشتهای مربوط به عنوان و پدیدآور: مولف بیان الاسرار ش ۱/ ۳۰۴۳ سلسله الصفویه چاپ برلین) در شرح پاره‌ای چند از بیانات صفی‌الدین اردبیلی در شرح مشکلات آیات و روایات و یا سخنان مشایخ و اشعار شعرا و در انجام شرح دوازده غزل از عبدالله مغربی.
یادداشتهای مربوط به مشخصات ظاهری اثر: نوع کاغذ:فرنگی.
یادداشتهای مربوط به کتابنامه ، واژه نامه و نمایه های داخل اثر: این کتاب دارای ۶ باب و یک خاتمه است و فهرست مندرجات همان‌گونه که در مقدمه مولف آمده است با اختصار: باب اول تحقیقی که در آیات فرموده دو فصل: ۱٫ آنچه در معرفی سئوال و جواب است. ۲٫ آنچه مطلقا در آیات فوائد فرموده. باب دوم در تحقیق بر چند حدیث نبوی (دو قسم). باب سوم در تحقیق در کلمات مشایخ. باب چهارم تحقیقی که در ابیات فرموده. باب پنجم کلمات مطلقه و نصایح و زواجر. باب ششم بعضی از کلمات منثوره. خاتمه شرح اشعار عبدالله مغربی (و در پایان خاتمه سخنی در عشق).
یادداشتهای مربوط به نمایه ها، چکیده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد دوم، صفحه ۱۵۳۶٫
یادداشتهای مربوط به خلاصه یا چکیده: نسخه‌ای دیگر از این رساله در مجموعه طباطبائی در این کتابخانه است. مولف پاره‌ای از مطالب شیخ صفی‌الدین را از زبان شیخ صدرالدین نقل و این‌گونه از او یاد می‌کند: «به روایت شیخ صدرالدین ادام الله برکته». از اینان نیز نام ‌می‌آورد: پیرعلی طالب بدیع‌الزمان چغانوی قاضی جمال‌الدین اردبیلی، عطاءالله اردبیلی.
صحافی شده با: دیوان صبا ۱۰۳۸۲۳۰
تاریخ: ۲۰۱۵۰۴۲۶

توضیحات تکمیلی

تعداد صفحات

205

حجم (مگ)

35

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

نوع فایل

اسکن شده

دیدگاهی دارید؟