0

 

مطالع الانوار (نسخه خطی)


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

مطالع الانوار (از: سید نصرالله بن مرتضی حسینی کاشانی (قرن ۱۳ق))

شماره بازیابی: ۱۶۳۶۲
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫۱۰-۱۴۵۹۴
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پدیدآور: مطالع الانوار [نسخه خطی]/ از: سید نصرالله بن مرتضی حسینی کاشانی (قرن ۱۳ق)
کاتب: : کاتب: سید نصرالله بن مرتضی حسینی کاشانی
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: اواخر قرن ۱۳ق.
قطع: ؛‏‫۲۱/۲*۳۵سم. ۵۸۴ص. ۲۵س.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: ۱بسمله، حمد سزاوار نیست حقیقتی را مطلقا مگر حقیقت بی‌نیاز بالذات از جمیع جهات… اما بعد بر ضمیر منیر راست روشنان درست بینش… .
۲… مسبوق بنفس بود فقر رجیم است اللهم ارزقنا فقر الرسول (ص) فهو مقبول و اللهم احفظنا من فقر الرجیم فهو مردود.
تزئینات جلد:تیماج قهوه‌ای ضربی ساده.
۲دارای اضافات در حاشیه.
مقدمه اول (در پنج باب):
باب اول: در بیان تعریف کتاب مطالع الانوار.
باب دوم: در بیان تعریف علم کلام.
باب سوم: در بیان موضوع علم کلام.
باب چهارم: در بیان فایده علم کلام.
باب پنجم: در بیان ذوق مضامین الفاظ مندرجه در کتاب مطالع الانوار.
مقدمه دوم (در فهرست مطالع بیست و دوگانه):
مطلع اول: در بیان احوال مصنف
مطلع دوم: در بیان لغاتی که محتاج الیه و متعلم کتاب مذکور است.
مطلع سوم: در بیان دلایل عقلیه.
مطلع چهارم: در بیان تعریف ستات و حواس خمسه ظاهریه.
مطلع پنجم: در بیان تعریف ممکن الوجود و واجب الوجود.
مطلع ششم: در بیان علم معقول.
مطلع پانزدهم: در بیان اثبات صفات اول اوصیاء و سایر اوصیاء.
مطلع بیستم: در بیان اثبات دوزخ و دوزخیان.
مطلع بیست و یکم: در بیان اثبات احوال اعراف و اعرافیان.
مطلع بیست و دوم: در بیان اثبات بهشت و بهشتیان و هر مطلع در چند «نور» می‌باشد.
یادداشتهای مربوط به مشخصات ظاهری اثر: نوع خط:نستعلیق.
یادداشتهای مربوط به نسخه موجود: ۱بعضی از صفحات سفید، بین سطرها تصحیحات.
یادداشتهای مربوط به کتابنامه ، واژه نامه و نمایه های داخل اثر: در علم معقول، مشتمل بر دو مقدمه و بیست و دو «مطلع» و یک «خاتمه»:
یادداشتهای مربوط به نمایه ها، چکیده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد ۴۵، صفحه ۱۸۴-۱۸۵٫
موضوع (اسم عام یا عبارت اسمی عام): حکمت و کلام
متن ارتباطی: لیبلیبل

توضیحات تکمیلی

تعداد صفحات

479

حجم (مگ)

100

نوع فایل

اسکن شده

دیدگاهی دارید؟