0

 

ملا و خرش


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

مروری بر کتاب: برگزیده ای از بهترین لطیفه های ملا نصرالدین روزی ملا با پسرش به دهی میرفتند. ملا پسر را سوار خ… ملا سوار شده پسرش پیاده به دنبالش روان بود، در راه… چند قدم که رفتند باز شخصی رسیده گفت: خدا شعور بدهد..

مروری بر کتاب

برگزیده ای از بهترین لطیفه های ملا نصرالدین
روزی ملا با پسرش به دهی میرفتند. ملا پسر را سوار خر کرده خودش پیاده راه میرفت. چند نفر در راه گفتند: ببینید این پسر سوار خر شده و پدر پیرش از عقب او پیاده روان است. پسر ملا به پدرش گفت: دیدی پدر من گفتم خوب نیست که شما پیاده باشید و من سوار گردم. قبول نکردید دیگران هم همینطور میگویند حالا سوار شوید من پیاده خواهم آمد.
ملا سوار شده پسرش پیاده به دنبالش روان بود، در راه جمعی گفتند: پدر با کمال بی انصافی سوار شده و پسر جوانی را که با سرد و گرم آشنا نیست در عقبش پیاده میبرد. ملا پسر خود را هم سوار خر کرده خودش هم سوار بود راه افتادند. هنوز چند قدمی نرفته بودند که دو نفر عابر آنها را از بی انصافی که کرده و در هوای گرم دو پشته سوار شده بودند ملامت نمودند. ملا و پسرش از الاغ پایین آمده هر دو پیاده از عقب الاغ به راه افتادند.
چند قدم که رفتند باز شخصی رسیده گفت: خدا شعور بدهد دو نفر نادادن در عقب الاغ در این هوای گرم پیاده راه میروند. ملا غضبناک شده گفت: حرف شما صحیح است ولی راهی برای رهائی ما از زبان مردم پیدا کنید تکلیف خودمان را زود میتوانیم معلوم کنیم.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

پیمان

تعداد صفحات

162

حجم (مگ)

15.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

ملا و خرش نویسنده: پیمان ناشر: دریا زبان کتاب: فارسی تعداد صفحه: 162 اندازه کتاب: وزیری سلفون – سال انتشار: 1349 – دوره چاپ: 1

دیدگاهی دارید؟