0

 

نخست وزیر سه دقیقه قبل درگذشت


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

کتاب حاضر مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها، گفته‌ها و نوشته‌ها درباره زندگی و شخصیت و کارنامه “امیر عباس هویدا” است بخش نخست حاوی اطلاعاتی است درباره زندگی سیاسی و سرنوشت حسنعلی منصور که هویدا بر کشیده او بود.
بخش‌های بعدی کتاب تا بخش دوازدهم شامل این مطالب است:
گفت و گوی نویسنده با دکتر هوشنگ شاهقلی، وزیر بهداری و فرهنگ و علوم هویدا؛ گفت و گو با محمد پورداد، روزنامه‌نگاری که با هویدا در ارتباط نزدیک بود؛ مقاله عباس توفیق درباره ماجرای کشمکش روزنامه توفیق با هویدا؛ پاسخ مسعود فقیه به مقاله دکتر عباس توفیق؛ مصاحبه با دکتر حسن صدر حاج سید جوادی درباره علل اختلاف عباس مسعودی با هویدا؛ گفت و گو با ناصر امینی؛ روزنامه‌نگار سال‌های ۱۳۲۰ و ۱۳۳۰ و دیپلمات سابق درباره خاطرات گذشته دوران روزنامه‌نگاری و ماموریت‌های سیاسی و دیدگاه‌هایش درباره علم و هویدا؛ گفت و گو با دکتر سیف الله وحیدنیا، معاون هویدا در حزب ایران نوین درباره چگونگی شکل‌گیری حزب رستاخیز؛ خاطره‌ای از حسین متین دفتری از چگونگی مرگ مصدق و استمداد از هویدا برای خاک سپاری او؛ خاطرات احمد مهدوی دامغانی از هویدا.

در پایان کتاب، اظهار نظر‌های مقامات مسئول درباره آینده ایران و انقلاب ایران از اوایل سال ۱۳۵۷ تا پیروزی انقلاب گردآوری شده است. بخش پایانی به محاکمه و دفاع هویدا اختصاص دارد. در پایان عکس‌هایی از هویدا و سایر شخصیت‌های سیاسی به چاپ رسیده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

محمود تربتی‌سنجابی

تعداد صفحات

267

حجم (مگ)

3

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی م‌82-20326
سرشناسه تربتی سنجابی‌، محمود
عنوان و نام پدیدآور … نخست‌وزیر سه دقیقه قبل درگذشت … =Prime minister passed away three minutes ago/ محمود تربتی سنجابی‌
مشخصات نشر تهران‌: عطایی‌، 1383.
مشخصات ظاهری 256 ص‌.مصور
فروست (عطائی‌614)
وضعیت فهرست نویسی فهرستنویسی قبلی‌
یادداشت عنوان به‌انگلیسی‌:Prim minister passed away three minutes ago.
یادداشت کتابنامه به‌صورت زیرنویس‌
موضوع هویدا، امیرعباس‌، 1358 – 1298
موضوع نخست‌وزیران — ایران‌
موضوع ایران — تاریخ — پهلوی‌، 1357 – 1320
موضوع ایران — سیاست و حکومت — 1357 – 1320
رده بندی کنگره DSR1528/5/ه9ت‌4
رده بندی دیویی 955/0824092

دیدگاهی دارید؟