1

 

نصیحت نامه (نسخه خطی)


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

نصیحت نامه

شماره بازیابی: ۲۹۴۰
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‭۱۰-۳۰۱۸۵‬
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پدیدآور: نصیحت نامه
قطع: ‮خشتی. ‭۱۳/۵‬*‭۲۰/۵‬سم. ‭۱۵۶‬ص. ‭۱۵‬س. ‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: ۱آغاز بخش اول: بدایع حمد و ثنا و جوامع شکر و سپاس درگاه احدیت پروردگاری را سزا است که از بین کافه حقایق کونیه حقیقت انسانیه را بدانش و هوش که نیرین اعظمین عالم کون و امکان است مفتخر و ممتاز فرموده و از نتایج آثار آن موهبت عظمی در هر عصر و قرنی مرات کائنات را بصور بدیعه و نقوش جدیده مرتسم و منطبع نمود… .
۲… تا بعنایات الهیه و تاییدات صمدانیه بر آن گردد که این ملت عظیمه را باوج عزت قدیمه رساند و این اقلیم پژمرده را بحیات طیبه تازه و زنده بماند و چون بهار روحانی اشجار نفوس انسانی را بحلیه اوراق و ازهار و اثمار سعادت مقدسه سر سبز و خرم نماید تم المجلد الاول من هذا الکتاب.
۱آغاز بخش دوم: ستایش بیننده پاینده را سزاست که بشبنمی از دریای بخشش خود آسمان هستی را بلند نمود و بستاره‌های دانایی بیار است و مردمانرا ببارگاه بینش و دانش راه داد… .
۲… بگو امروز به پیروزی دانای یکتا آفتاب دانایی از پس پرده جان برآمد و همه پرندگان بیابان از باده دانش مستند و بیاد دوست خورسند نیکوست کسیکه بیابد و بیاید.
نوع کاغذ:شطرنجی سفید فرنگی.
تزئینات جلد:تیماج عنابی یک‌لا.
یادداشتهای مربوط به عنوان و پدیدآور: مولف در دیباچه کتاب گوید که من از تصریح اسم خویش احتراز نموده تا واضح و مبرهن شود که مقصدی جز خیر کل نداشته و ندارم. وی این رساله را در پند و اندرز به ابنای وطن خویش نوشته و در آن ایرانیان را به بیداری و پیشروی خوانده است. آنچه در دست معرفی است تمام جلد اول و بخشی از آغاز جلد دوم است.
یادداشتهای مربوط به مشخصات ظاهری اثر: نوع خط:نسخ فاقد رقم کاتب و تاریخ کتابت.
یادداشتهای مربوط به نسخه موجود: ۱بر پشت برگ دوم و نیز روی آخرین برگ نسخه اشعاری یادداشت شده است. در آغاز نسخه سه صفحه سفید و نیز از صفحه ۱۰۱ تا پایان نسخه سفید است.
یادداشتهای مربوط به نمایه ها، چکیده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد پنجم، صفحه ۳۹۷۴٫
تاریخ: ۲۰۱۳۰۶۲۳
محل و شماره بازیابی: ۱۷۴۴۰۵

توضیحات تکمیلی

تعداد صفحات

60

حجم (مگ)

9.3

نوع فایل

اسکن شده

دیدگاهی دارید؟