0

 

نقدی بر دیدگاه اقتصادی-اجتماعی ابوالحسن بنی‌صدر


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

استثمار کار و کارگر در جامعه طبقاتی

آقای ابوالحسن بنی صدر در اسفند ۱۳۵۷ در چند جلسه متوالی درباره مسائل و موضوعات کارگری و در عین حال اقتصادی و اجتماعی برای کارگران سخنرانی کرد .

این سخنرانیها از رادیو پخش شد و بعد بکوشش دانشجویان مسلمان دانشکده داروسازی دانشگاه تبریز بصورت کتابی بنام کار و کارگر در اسلام ” در ده هزار جلد منتشر گردید .

آقای بنی صدر در این سخنرانیها درباره مسائل گوناگونی مانند کار مالکیت، استثمار، سود ویژه خرید سهام کارخانه ها ، مسکن ، شورا ، مالیات، ربا، سود سرمایه آزادی ،کار مرد و …. گفتگو و اظهار نظر کرده است

آقای بنی صدر در زمان و شرایطی سخنرانی کرد که گروهی از سرمایه داران فرار کرده بودند و گروه دیگری از آنان را، کارگران بکارخانه ها راه نمی دادند و کارخانه ها و واحدهای سرمایه داری بوسیله شوراهای کارگری و کارمندی اداره میشد

دهقانان، مالکین بزرگ و سرمایه داران را از زمینهای زراعتی و روستاها و شرکتهای سهامی زراعی و کشت و صنعت ها بیرون انداخته تقسیم زمین آغاز شده بود .

فرار و اخراج سرمایه داران و اداره کارخانه ها و واحدهای سرمایه داری توسط شوراها، باعث گردید که حکومت جدید اسلامی هرچه زودتر و فوری تر بفکر چاره بیفتد و بهر طریقی که ممکن است از مالکیت خصوصی و دولتی حمایت نماید و از ادامه و توسعه تلاشهای کارگران و دهقانان و استقرار شوراها جلوگیری کنند .

سخنرانیهای آقای بنی صدر بمنظور حمایت از مالکیت خصوصی و

این کتاب را می توانید در سایت باشگاه ادبیات رایگان دانلود کنید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

علی‌اکبر اکبری

تعداد صفحات

66

حجم (مگ)

7.8

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟