0

 

نمایشنامه های تک پرده معزالدیوان فکری جلد ۱


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

تاریخچه تئاتر در ایران (مجموعه اسناد و مدارک)

از مقدمه:
مجموعه ای که جلد اول آن را پیش رو دارید حاصل بیش از ۱۴ سال تلاش برای روشن کردن چگونگی شکل گرفتن و مسیر حرکت تئاتر در ایران میباشد که البته هنوز اندر خم یک کوچه از این وادی بی منتها مانده ام. در آغاز تصور میکردم به راحتی قادر به انجام این کار هستم اما هر چه پیشتر رفتم گاه به سبب موانع و گاه به جهت شاخه هایی که در این جاده پرپیچ و خم پیدا میشد کار را سخت تر از آنچه به نظر می آمد دیدم.
شرح نه چندان کامل این تلاش را در مقدمه کتابی با عنوان تاریخچه تئاتر در ایران خواهم نوشت از مدتی پیش قصد داشتم مجموعه ای از آثاری که در طول این تحقیق گاه به مدد دوستان، گاه به صورت بسیار اتفاقی گاهی با تلاشی همپای تلاش فتح یک قله و زمانی هم با لطف و عنایت شایان تشکر پیشکسوتان این هنر و بازماندگانشان به دستم رسیده با عنوان اسناد و مدارک تاریخچه تئاتر در ایران به چاپ برسانم تا
۱ – دست اندرکاران و علاقمندان به این رشته کم و بیش با آنچه در سالهای دور بر صحنه تئاتر ایران اتفاق افتاده از طریق مدارک آشنا شوند.
۲ – مجموعه اسناد این هنر از حالت پراکندگی در زیر زمین خانه ها یا گوشه کمدها و پستوها و احیاناً آرشیوهای خصوصی درآمده و به صورت معتبرتری حفظ گردند.
۳ – کسانی که هنوز مدرکی در اختیار دارند آنها را برای اطلاع علاقمندان، در دسترس قرار دهند…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

معزالدیوان فکری

مترجم

به کوشش: معصومه تقی پور

تعداد صفحات

105

حجم (مگ)

3.7

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟