0

 

واژه نامه تاریخ فلسفه در اسلام


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

ناشر در ابتدای کتاب در مورد موضوع کتاب می گوید: ” تاریخ فلسفه در اسلام در چهار مجلد و طی ده سال با حجمی بالغ به دوهزار صفحه انتشار یافت. از همان ابتدا تصمیم بر این بود که برای هر جلد واژه نامه و فهرست راهنمای جامعی فراهم شود. لذا تصمیم بر این شد که ضمن چاپ جلدهای بعدی رفته رفته واژه نامه و فهرست راهنمای هر جلد فراهم شود تا در جلد پایانی کتاب به طور کامل به خوانندگان عرضه گردد. و چنین نیز شد. اما چاپ آن میسر نشد.

از طرح انتشار جلد جداگانه ای که شامل واژه نامه و فهرست راهنما باشد نیز به دلایلی صرف نظر شد. اکنون از انجا که گمان می رود چاپ واژه نامه این مجلدات مفید فایده ای باشد به انتشار آن مبادرت می شود. این واژه نامه به دو صورت تدوین شده است. صورت اصلی و مرجع آن برحسب الفبای انگلیسی و فهرست راهنمای فارسی آن برحسب الفبای فارسی است. در صورت نخست در جلوی هر واژه انگلیسی معادل فارسی آن در ترجمه با ذکر جلد و شماره صفحه مشخص شده است.

در فهرست راهنمای فارسی معادلهای این واژه ها، بدون ذکر معادل انگلیسی آنها، فهرست شده است و شماره ای که در جلوی هریک از آنها قرار دارد ارجاعی است به شماره صفحه واژه نامه انگلیسی و شماره سطر و ستون ان در همین کتاب.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ژاله باختر

تعداد صفحات

86

حجم (مگ)

0.6

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مؤلف: ژاله باختر
ناشر: مرکز نشر دانشگاهی
ویراستار: محمدسعید حنایی‌کاشانی
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 189.1
سال چاپ: 1374
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 2000 نسخه
تعداد صفحات: 46
قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز)

دیدگاهی دارید؟