0

 

واژگان جامع ورزشی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

این کتاب دارای پانزده فصل است که هر فصل شامل چند نوع ورزش است، طبقه بنی ورزشها بر حسب شباهتی که از جهاتی بین آنها وجود دارد طبق سلیقه شخصی مولفان صورت گرفته است ولی طبعا می توان طبقه بندیهای دیگری براساس وجوه مشترک دیگری برای آنها قائل شد.

مثلا هاکی روی یخ در این طبقه بندی جزو ورزشهایی قرار گرفته که روی یخ انجام می شود ولی اگر استفاده از چوب بازی را ملاک طبقه بندی قرار دهیم هاکی روی یخ جزو گروه ورزشهایی مانند کریکت، بیس بال و هاکی روی چمن قرار می گیرد که در هر کدام از آنها از چوب مخصوصی استفتده می شود.

یا در مورد ورزشهایی مانند بوکس و کشتی که در این مجموعه “ورزشهای سنگین” نام گرفته اند، می توانیم اصطلاح “رزشهای رزمی” را به جای آن به کار بریم که در این صورت شمشیربازی هم جزو این گروه می آید ولی وزنه برداری از آن خارج می شود.

به هر صورت مسئله طبقه بندی ورزشها امری قراردادی است و تاثیری در طرز استفاده از اصطلاحات مخصوص هر ورزش ندارد. در این مجموعه اصطلاح “بازیهای محوطه ای” به ورزشهایی مانند تنیس، والیبال و غیره اطلاق شده که در یک محوطه نسبتا کوچک و محصور یا مسقف اجرا می شود و “بازیهای میدانی” مثل فوتبال، هاکی روی چمن و غیره مربوط به بازیهایی است که در زمینهای باز و وسیع انجام می شود.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

علاءالدین پازارگادی, غلامعلی تفنگدار

تعداد صفحات

351

حجم (مگ)

7.3

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مؤلفان: غلامعلی تفنگدار، علاء‌الدین پازارگادی
ناشر: سروش
ویراستار: مهدی تفنگساز
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 796
سال چاپ: 1370
تیراژ: 10000 نسخه
تعداد صفحات: 342

دیدگاهی دارید؟