0

 

وقف‌نامه (نسخه خطی)


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

وقف‌نامه؛ شاه سلطان حسین صفوی

شماره بازیابی: ۴۱۹۵
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‮‭۱۰-۳۵۴۶۹‬‬
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پدیدآور: وقف‌نامه؛ شاه سلطان حسین صفوی
کاتب: میرزا احمد نیریزی
تاریخ کتابت: ، ۱۱۲۷ق.
قطع: ‮‭۱۱‬*‭۱۸‬سم. ۸س. اندازه جلد: ‭۱۸‬*‭۲۶‬سم.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: ۱هو الواقف: بسمله بعد التحمید و التصلیه باعث بر تسطیر این کلمات شرعیه المبد و المآب، آنست که بندگان ثریا مکان، عالمیان مآب، مقدس القاب شاهنشاه دین پناه…
۲و کان ذلک الوقف فی تاسع شهر ذی القعده الحرام من شهور سنه سبع و عشرین و مایه و الالف من الهجره المبارکه علی مهاجرها و آله الف الالف سلام و صلاه و ثنا و تحیه. بنحویکه در حاشیه قلمی شده وقف کردم و بتصرف وقف دادم بالفعل ید من ید تولیت است. کلب علی حسین موسوی. با مهر «سلطان حسین ۱۱۲۵» با گواهی فتح‌علی با دو مهر او و سجل «الابهاء».
تزئینات متن:بسمله زرین، عنوان شنگرف.
تزئینات نسخه:کمند زرین و مشکی با جدول لاجورد و شنگرف زرین و مشکی و سبز.
نوع کاغذ:سپاهانی.
تزئینات جلد:تیماج مشکی مقوایی.
یادداشتهای مربوط به مشخصات ظاهری اثر: نوع خط:نسخ.
یادداشتهای مربوط به نسخه موجود: ۱در آغاز یادداشتی است به نام میرزا احمد نی‌ریزی کاتب وقف‌نامه، و دیگری به نام محمدبن الحاج سید عبدالعظیم الحسینی اللنجانی و یادداشتی در سب امیرتیمور و چنگیز، یادداشت به تاریخ بیست و دوم رجب سنه ۱۱۲۶ق. و دیگری به نام محمد المدعو بالقاسم التبریزی مورخ ۱۳۲۹ق. و اشاره به مهر «شاه سلطان حسین صفوی» که پیش از آخرین برگ موجود است و تاریخ حک آن را سنه ۱۱۲۵ق. نگاشته است.
مشخصات اثر: شکل و سجع مهر:
متن یادداشت: در حواشی مهرهایی به نام‌های «عبده محمدباقرُ سیدحسین الحسینی»و «نصر من الله و فتح قریب عبده سید الحسینی» و در خاتمه وقف‌نامه، مهر شاه سلطان حسین موجود است که چنین است: «بسم الله الرحمن الرحیم کلب امیرالمومنین سلطان حسین ۱۱۲۵».
یادداشتهای مربوط به نمایه ها، چکیده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد هفتم، صفحه ۵۳۷۸-۵۳۷۹٫
یادداشتهای مربوط به خلاصه یا چکیده: وقف‌نامه‌ای است که شاه سلطان حسین صفوی مزرعه ایزدخواست موسوم به علی‌آباد را که در بهبهان کوه کهلویه واقع بوده است با تمام ملحقات و منضمات از اراضی و صحاری و مجاری و قنوات و دهکده، وقف نموده است.
موضوع (اسم عام یا عبارت اسمی عام): وقف‌نامه‌ها
تاریخ: ۲۰۱۴۰۲۱۵
محل و شماره بازیابی: ۱۶۴۵۱۶

توضیحات تکمیلی

تعداد صفحات

17

حجم (مگ)

3

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟