0

 

پاره ای از تجربیات جنگ چریک شهری در ایران


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

فرار از محاصره خانه تیمی خیابان سلیمانیه

پیام فدایی( ارگان چریکهای فدایی خلق ایران – شماره ۲۱۸ – مرداد ماه ۱۳۹۶)

توضیح پیام فدائی:

گزارش «فرار از محاصره خانه تیمی خیابان سلیمانیه» نوشته چریک فدائی خلق رفیق شیرین معاضد (فضیلت کلام) می باشد که به خاطره فراموش نشدنی این رفیق مؤمن و متعهد به خلق و در رأس آن طبقه کارگر که پس از دستگیری در ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۳ در زیر شکنجه به شهادت رسید ، مبادرت به درج آن می کنیم. این گزارش اولین بار در کتاب «پاره ای از تجربیات جنگ چریک شهری در ایران» از انتشارات سازمان چریکهای فدائی خلق منتشر شده است.

در این کتاب که حاوی ۱۷ گزارش از درگیری های چریکهای فدائی می باشد ، تاکید شده که هر گزارش را رفیقی نوشته که در صحنه درگیری حضور داشته است. گزارش «فرار از محاصره خانه تیمی خیابان سلیمانیه» مربوط به فرار رفقا شیرین معاضد (فضیلت کلام ) و حمید اشرف از پایگاه شان در خیابان سلیمانیه تهران می باشد که با توجه به این که توسط یک رفیق دختر نوشته شده ، مشخص است که نویسنده آن رفیق شیرین می باشد.

پایگاه این رفقا در دوم مرداد ماه سال ۱۳۵۱ مورد حمله نیرو های امنیتی شاه قرار گرفت و طی آن رفیق محمد صفاری آشتیانی که قبلا از پایگاه خارج شده بود در درگیری با دشمن شهید و رفقا شیرین معاضد (فضیلت کلام) و حمید اشرف موفق شدند حلقه محاصره ساواک را شکسته و از دست دشمن بگریزند. گزارش مزبور هم چگونگی فرار رفیق شیرین  و هم رفیق حمید اشرف را تشریح می کند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سازمان چریکهای فدائي خلق ايران

تعداد صفحات

149

حجم (مگ)

36

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

Publisher سازمان‌ى جبهه ملى ايران در خارج کشور، بخش خاور مىانه،, 1973
محل نشرتهران

دیدگاهی دارید؟