0

 

پانزده خرداد – شماره ۵۷ – پاییز ۱۳۹۷


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

فصل‌نامه پانزده خرداد از جمله نشریات علمی-تخصصی کشور است که به اشکال متفاوت پیرامون تاریخ معاصر و نهضت امام خمینی منتشر شده است.
فصل‌نامه پانزده خرداد از جمله نشریات علمی-تخصصی کشور است که با رویکرد تخصصی به موضوعات مختلف تاریخی معاصر ایران، انقلاب اسلامی و اندیشه سیاسی امام خمینی و با نگاهی علمی‌تر و پژوهشی‌تر به این موضوعات انتشار می‌یابد.
در اوایل سال ۱۳۵۲ ش عده‌ای از روحانیان همراه امام و مقیم عراق با استفاده از موقعیتی که در اثر تیرگی روابط بین ایران و عراق پدید آمده بود به انتشار ماهنامه‌ای به نام ۱۵ خرداد دست یازیدند. دلیل انتخاب نام ۱۵ خرداد نیز برای یادآوری قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به عنوان نقطه عطف تاریخ مبارزات نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی بود. اولین شماره نشریه در روز ۱۵ خرداد ۱۳۵۲ در نجف منتشر شد. با توجه به شرایط خفقان و دیکتاتوری،‌ دست‌اندرکاران نشریه تمامی فعالیتهایشان را به صورت کاملا مخفیانه انجام می‌دادند و با آنکه مسؤلیت اصلی نشریه برعهده‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی بود از درج نام ایشان و نیز درج نام همکاران دیگرشان خودداری می‌شد و نام و نشان نویسندگان و فعالان آن ناشناخته بود.

دیگر نسخه های فصل‌نامه پانزده خرداد

توضیحات تکمیلی

نویسنده

مرکز اسناد انقلاب اسلامی

تعداد صفحات

209

حجم (مگ)

12.2

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟