0

 

پداگوژی ستم دیدگان


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

فهرست

فصل اول
دفاع از پداگوژیای برای ستمدیدگان؛ تضاد بین ستمگران و
ستمدیدگان، و چگونگی غلبۀ آن؛ ظلم و ستمگران؛ ظلم و ستمدیدگان؛
رهایی: نه یک هدیه، نه دستاوردی فردی، بلکه فرایندی دوجانبه.

فصل دوم
نقدی بر مفهوم آموزش «بانکی»_ پیشفرض های آن – به عنوان ابزار ستم؛
مفهوم آموزش مسئله طرح کن – پیشفرض های آن – به عنوان ابزاری برای
رهایی ؛ مفهوم «بانکی»و تضاد معلم- دانشآموز؛ مفهوم مسئله طرح کن و
جایگزینی تضاد معلم-دانشآموز؛ آموزش: فرایندی دوجانبه، بواسطۀ
جهان؛ مردم بهعنوان وجودی ناکامل، آگاه از نقص خود، و تلاش آنها
برای انسان کاملتر شدن.

فصل سوم
گفت وشنودی – ماهیت آموزش به عنوان تمرین آزادی؛ گفت وشنودی و
گفتوشنود؛ گفت وشنود و جستجو برای محتوای برنامه؛ رابطۀ انسان-
جهان، «موضوعات تولیدی»و محتوای برنامۀ آموزشی به عنوان تمرین ،
آزادی؛ کشف «موضوعات تولیدی» و روش شناسی آن؛ بیداری آگاهی
انتقادی بواسطۀ کشف «موضوعات تولیدی» ؛ مراحل مختلف کشف.

فصل چهارم
ضدگفت وشنودی و گفت وشنودی به عنوان ماتریسهای نظریات مخالف
عمل فرهنگی: اولی به عنوان ابزار سرکوب و دومی به عنوان ابزار رهایی؛
نظریۀ عمل ضدگفت وشنودی و ویژگی های آن: پیروزی، تفرقه انداختن و
حکومت کردن، فریفت گری، و استیلای فرهنگی؛ نظریۀ عمل گفت و
شنودی و ویژگی های آن: همکاری، یگانگی برای آزادی، سازمان،
ترکیب فرهنگی.

ضمیمه: هشیارسازی و انقلاب

واژگان فارسی به انگلیسی
واژگان انگلیسی به فارسی

توضیحات تکمیلی

نویسنده

پائولو فریره

مترجم

احمد بیرشک

تعداد صفحات

236

حجم (مگ)

2.3

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟