0

 

پرورش خلاقیت در دانش آموزان ابتدایی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

خلاقیت در دانش آموزان با رشد تحصیلی آن‌ها رابطه مستقیم دارد. این موضوع هم برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان و هم برای مربیان و آموزگاران مهم است.
خلاقیت میلی ذاتی است که در وجود انسان به امانت گذاشته شده و انسان نشانه‌ای از خلاقیت الهی است. تحولات پرشتاب جهانی در عرصه‌ی علم و صنعت، باعث شده تا جوامع بشری با روش و نگاهی جدید به دارایی‌های غیر محسوس خود درصدد افزایش توانایی‌هایشان، برای همسو شدن با این تغییرات باشند.
در اصل ساکن بودن و بی‌تحرکی در دنیای متغیر امروز چه برای یک سازمان و چه برای یک کشور هرچقدر که باشد، نتیجه‌ای جز نابودی به نخواهد داشت. در حال حاضر نوآوری و خلاقیت نه تنها به عنوان یک نیاز بلکه باعث پایداری هر سازمان یا جامعه‌ای می‌شود و بر آموزش و کسب مهارت‌های لازم در بکارگیری این استعداد ویژه‌ی بشری تأکید بسیاری شده است.
خلاقیت مهم‌ترین موضوع در ایران و تمام جوامع در حال توسعه می‌باشد. خلاقیت نه مربوط به نژادی خاص و نه موروثی است بلکه مسئله‌ای آموزشی محسوب می‌شود. حتی در کشور‌های پیشرفته، اگر سیستم‌های خلاق آن‌ها دیگر کار نکنند، از رقابت‌ها عقب می‌افتند و از بین می‌روند. بنابراین خلاقیت تنها راه پایداری کشورهای در حال توسعه است و هیچ راه دیگری نیز وجود ندارد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جاسم احمدی
فاطمه رحیمی زاد

تعداد صفحات

105

حجم (مگ)

1.2

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟