0

 

پشت پرده جنگ خلیج فارس


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

کتاب حاضر قسمتی از فصول کتاب “مسائل پشت پرده” رویدادهای جهانی و نقش دول و رسانه‌های گروهی است که نویسنده آن، خبرنگار جنگی و فیلم‌‌ساز استرالیایی است. وی در این کتاب تلاش می‌کند مشخصات استعمار نوین را در شرایطی که آن را جنگ سرد نوین می‌خواند، تشریح کند.
او با ذکر نمونه‌های متعدد و مصادیق مستند و فراوانی از کشتارهای مردم بی‌گناه، جنگ‌های خانمان سوز، معاملات پرسود اسلحه، قاچاق مواد مخدر، عملیات تروریستی، ایجاد پایگاه‌های نظامی و بحران‌ها و حوادثی از این دست در کشورهایی چون کنیا، کلمبیا، سومالی، کامبوج، و به ویژه کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی و منطقه خاورمیانه نشان می‌دهد که تجارت اسلحه یکی از ارکان اصلی پشت پرده این حوادث است و دولت‌های انگلیس و آمریکا از گردانندگان اصلی آن هستند.
وی همچنین از نقش رسانه‌های گروهی حامی کشورهای استعمارگر که بر روی بسیاری از فجایع سرپوش می‌گذارند و از افشای واقعیت‌های تلخ خودداری می‌کنند، ذکر موارد متعددی از این دست جریانات در جنگ خلیج فارس انتقاد می‌کند. بخش‌های دیگر مطالب کتاب نیز درباره اهداف پنهان نظم نوین جهانی و معاملات تسلیحات نظامی و کشورهای تولید کننده و دولت‌های استفاده کننده از آن‌ها است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جان پیگلر

مترجم

ایوب باقرزاده

تعداد صفحات

220

حجم (مگ)

6.3

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مؤلف: جان پیگلر
ناشر: امید فردا
مترجم: ایوب باقرزاده
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 909.82
سال چاپ: 1383
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 2000 نسخه
تعداد صفحات: 216
قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز)
شابک 10 رقمی: 964573195X
شابک 13 رقمی: 9789645731951

دیدگاهی دارید؟